• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

6

وزارت اقتصاد: ۲۲۷ پروژه توسعه‌ای در بودجه انکشافی سال مالی ۱۴۰۳ گنجانده شده است

  • کد خبر : 60806
  • 19 سرطان 1403 - 15:15
وزارت اقتصاد: ۲۲۷ پروژه توسعه‌ای در بودجه انکشافی سال مالی ۱۴۰۳ گنجانده شده است

عبدالرحمن حبیب سخنگوی این وزارت گفته که از میان ۲۲۷ پروژه، ۷۲ پروژه جدید و بقیه پروژه‌های انتقالی از سال‌های گذشته هستند. سخنگوی وزارت اقتصاد افزود: «از مجموع ۲۲۷ پروژه، ۷۲ پروژه جدید و ۱۵۵ پروژه انتقالی بوده که بیشتر سهم به بخش زیربنایی اختصاص یافته است. به تفکیک ماهیت پروژه‌ها: ۸۸ پروژه ساختمانی، ۵۰ […]

عبدالرحمن حبیب سخنگوی این وزارت گفته که از میان ۲۲۷ پروژه، ۷۲ پروژه جدید و بقیه پروژه‌های انتقالی از سال‌های گذشته هستند.

سخنگوی وزارت اقتصاد افزود: «از مجموع ۲۲۷ پروژه، ۷۲ پروژه جدید و ۱۵۵ پروژه انتقالی بوده که بیشتر سهم به بخش زیربنایی اختصاص یافته است. به تفکیک ماهیت پروژه‌ها: ۸۸ پروژه ساختمانی، ۵۰ پروژه خدماتی، ۳۳ پروژه زیربنایی، ۳۸ پروژه تخنیکی و ۱۸ پروژه توسعه‌ای است که از بودجه سال جاری تمویل می‌شوند.»

اتاق صنایع و معادن بر هم‌کاری سکتور خصوصی با امارت اسلامی برای آغاز کار عملی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در کشور تاکید می‌کند.

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: «خواست مردم افغانستان و سکتور خصوصی از بانک جهانی و بانک آسیایی این است که مصارف مورد نظر خود را از طریق پروژه‌های زیربنایی تمویل کنند تا اقتصاد افغانستان سرپا ایستاده شود.»

شماری از آگاهان مسایل اقتصادی آغاز و عملی شدن پروژه‌های زیربنایی و توسعه‌ای را در رشد اقتصاد و ایجاد فرصت‌های کاری در کشور موثر می‌دانند.

عبدالغفار نظامی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «این پروژه‌ها می‌تواند روی ایجاد کار تاثیر مثبت داشته باشد و سبب افزایش درآمد شود و افزایش درآمد روی اقتصاد افغانستان تاثیر خوبی خواهد داشت.»

شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «در افغانستان پروژه‌هایی که از سوی متحدان جهانی تمویل می‌شوند باید به موقع آغاز شوند. پیش از اینکه افغانستان به سمت چالش‌های اقتصادی برود و گراف فقر در آن افزایش یابد، بهتر است که کار پروژه‌های نیمه‌کاره از سر گرفته شود.»

پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای از عواید داخلی تمویل شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=60806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.