• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3693 امروز 13

اخبار ویژه

بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند

12

وزارت خارجه امریکا نام‌ سه زندانی این کشور در افغانستان را فاش کرد

  • کد خبر : 61263
  • 24 سرطان 1403 - 12:00
وزارت خارجه امریکا نام‌ سه زندانی این کشور در افغانستان را فاش کرد

وزارت خارجه امریکا نام‌های سه شهروند این کشور که از سوی طالبان زندانی شده‌اند را فاش کرده‌است. یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا، بدون ذکر نامش به واشنگتن‌اگزماینر گفته که این زندانیان امریکایی در نزد طالبان، به نام‌های جورج گلزمن، محمود حبیبی و رایان کوربت، هستند. او گفته که این افراد به اتهام‌های نامشخص از […]

وزارت خارجه امریکا نام‌های سه شهروند این کشور که از سوی طالبان زندانی شده‌اند را فاش کرده‌است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا، بدون ذکر نامش به واشنگتن‌اگزماینر گفته که این زندانیان امریکایی در نزد طالبان، به نام‌های جورج گلزمن، محمود حبیبی و رایان کوربت، هستند.

او گفته که این افراد به اتهام‌های نامشخص از سوی طالبان بازداشت و زندانی شده‌اند. به گفته او، طالبان این زندانیان امریکایی را از حق دسترسی به وکیل‌ مدافع نیز محروم کرده‌اند. پیش از این تنها نام رایان کوربت در رسانه‌ها درز کرده‌بود.

رایان کوربت در جولای ۲۰۲۲ توسط استخبارات طالبان در کابل بازداشت شده‌است. محمود حبیبی شهروند امریکایی افغانی‌الاصل و رییس پیشین اداره هوانوردی ملکی افغانستان را در ۱۰ آگست ۲۰۲۲ با ۲۹ کارمند دیگر شرکت “ای‌آر‌اکس کمیونکشن” بازداشت کرده‌اند.

به گفته خانواده حبیبی، او یک روز پس از کشته شدن ایمن‌الظواهری، رهبر پیشین القاعده در منطقه شیرپور کابل بازداشت شده است.

طالبان این شرکت را متهم کرده که در هدف قرار دادن ایمن‌الظواهر، رهبری پیشین القاعده دست داشته است.

براساس گزارش این رسانه، جورج گلزمن، سومین شهروند امریکایی است که در ۵ دسمبر ۲۰۲۲ از سوی طالبان بازداشت شده است.

این در حالی است که نماینده‌گان ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در حاشیه نشست سوم دوحه که چند روز پیش در قطر برگزارش شده بود، در مورد آزادی زندانیان امریکایی در بند طالبان با هیأت این گروه گفتگو کرده بودند.

طالبان در برابر آزادی این شهروندان امریکایی خواستار آزادی اعضای این گروه از زندان گوانتانامو شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

 

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.