• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

10

۱۰۵ نفر در تظاهرات بنگلادش کشته شدند

  • کد خبر : 62006
  • 30 سرطان 1403 - 12:29
۱۰۵ نفر در تظاهرات بنگلادش کشته شدند

پس از چند روز اعتراضات دانشجویی که به رویارویی با دولت این کشور تبدیل شده، شمار تظاهرکنندگان کشته شده به ۱۰۵ نفر رسید. هم‌زمان دولت منع رفت و آمد برقرار کرده و ارتش را برای حفظ نظم فراخوانده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات دانشجویی روز جمعه و در نوزدهمین روز از یک جنبش […]

پس از چند روز اعتراضات دانشجویی که به رویارویی با دولت این کشور تبدیل شده، شمار تظاهرکنندگان کشته شده به ۱۰۵ نفر رسید. هم‌زمان دولت منع رفت و آمد برقرار کرده و ارتش را برای حفظ نظم فراخوانده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات دانشجویی روز جمعه و در نوزدهمین روز از یک جنبش دانشجویی در بنگلادش نیز ادامه داشت و دست‌کم ۵۲ نفر در این روز در داکا پایتخت کشور کشته شدند.

به این ترتیب، آمار کشته‌های تظاهرات دانشجویی به دست‌کم ۱۰۵ نفر رسید.

در همین حال، پولیس بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفت، دانشجویان معترض جمعه به زندانی در شهر «نارسینگدی» در مرکز این کشور یورش برده و صدها زندانی را آزاد کرده و این مرکز را به آتش کشیدند.

یک افسر پولیس بنگلادش که خواست نامش فاش نشود، گفت: شمار افراد آزاد شده را نمی‌دانم اما بالغ بر صدها نفر است.

این تحولات در حالی رخ داد که پولیس برگزاری تجمعات عمومی در داکا پایتخت بنگلادش را ممنوع و اینترنت را قطع کرده است تا از تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز در این کلانشهر ۲۰ میلیون نفری جلوگیری کند.

تظاهرات از اوایل ماه جاری میلادی تقریبا به طور روزانه برگزار شده است.

هدف تظاهرکنندگان پایان دادن به سهمیه‌ها در استخدام‌های دولتی است که بیش از نیمی از فرصت‌های شغلی را برای گروه‌های خاص، به ویژه برای فرزندان جانبازان جنگ و افراد نزدیک به قدرت اختصاص می‌دهد.

این بحران اجتماعی برای نخست‌وزیر بنگلادش به یک بحران سیاسی تبدیل شده و در جریان تظاهرات در خیابان‌های داکا، که دارای ۲۰ میلیون نفر جمعیت است، فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.