• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3668 امروز 0

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

5

آمریکا و فیلیپین برای اسکان موقت پناهجویان افغانستان توافق کردند

  • کد خبر : 63499
  • 30 اسد 1403 - 22:04
آمریکا و فیلیپین برای اسکان موقت پناهجویان افغانستان توافق کردند

به گزارش آژانس خبری پامیر، براساس اخبار منتشر شده مقامات فیلیپین و آمریکا  به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، پناهجویان افغان تا زمان صدور ویزا از سوی واشنگتن به‌صورت موقت در فیلیپین اسکان داده خواهند شد. گفتنی است وزارت خارجه آمریکا  پیش‌تر از فیلیپین درخواست کرده بود که تا زمان بررسی پرونده‌ پناهجویان […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، براساس اخبار منتشر شده مقامات فیلیپین و آمریکا  به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، پناهجویان افغان تا زمان صدور ویزا از سوی واشنگتن به‌صورت موقت در فیلیپین اسکان داده خواهند شد.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا  پیش‌تر از فیلیپین درخواست کرده بود که تا زمان بررسی پرونده‌ پناهجویان افغانستان، آنان را به‌طور موقت اسکان دهد.

براساس پیش‌بینی مقامات آمریکا این برنامه می‌تواند پس از انتقال حدود ۳۰۰ شهروند افغانستانی از فیلیپین، گسترش یابد و این کشور را به ایستگاه موقت برای افغان‌های واجد شرایط اسکان در آمریکا تبدیل کند.

گفته شده در این مدت، پرونده پناهجویان افغانستان و همکار سابق آمریکا از سوی دولت واشنگتن بررسی می‌شود و در صورت پذیرش به این کشور انتقال خواهند یافت.

سفیر فیلیپین در آمریکا، این توافق را بسیار مهم خواند و افزود: «ما هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا به افرادی که آواره شده‌اند کمک کنیم».

آمریکا پس از اخراج از افغانستان شماری از همکاران افغان خود را به این کشور منتقل کردند و با گذشت سه سال نیز هنوز بسیاری از آن‌ها در افغانستان و کشورهای دیگر از جمله پاکستان و امارات به سر می‌برند و در انتظار انتقال به آن کشور هستند.

سال گذشته «خوزه امانوئل رومالدز»، سفیر فلیپین در آمریکا گفته بود به درخواست واشنگتن، این کشور روی طرح اسکان موقت متقاضیان ویزای مخصوص آمریکا (اس ‌آی ‌وی) کار می‌کند و تصریح کرده بود تمام متقاضیان افغان فقط به منظور طی مراحل درخواست «اس‌ آی ‌وی» در فیلیپین خواهند بود و در صورت رد درخواست‌شان، حق ماندن در این کشور را نخواهند داشت.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.