• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

12

اداره محیط زیست:پنج تفاهم‌نامه محیط زیستی با موسسات غیر‌دولتی امضا شده است

  • کد خبر : 63263
  • 25 اسد 1403 - 0:34
اداره محیط زیست:پنج تفاهم‌نامه محیط زیستی با موسسات غیر‌دولتی امضا شده است

مسئولان در این اداره می‌گویند که در یک سال گذشته پنج تفاهم‌نامه به ارزش یک میلیون دالر در زمینه تطبیق پروژه‌های محیط زیستی با موسسات غیر‌دولتی را امضا کرده اند. معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست از جامعه جهانی خواسته تا موضوع تغییرات اقلیمی را سیاسی نکند و در این مورد با امارت […]

مسئولان در این اداره می‌گویند که در یک سال گذشته پنج تفاهم‌نامه به ارزش یک میلیون دالر در زمینه تطبیق پروژه‌های محیط زیستی با موسسات غیر‌دولتی را امضا کرده اند.

معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست از جامعه جهانی خواسته تا موضوع تغییرات اقلیمی را سیاسی نکند و در این مورد با امارت اسلامی تعامل داشته باشند.

زین العابدین عابد، معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست در این باره گفت: متاسفانه ۳۲ پروژه تغییر اقلیم توسط میکانیزم های مالی بین المللی محیط زیست در زمینه تغییرات اقلیم به حالت تعلیق در آمده است. پس از تلاش های فراوان، ۷ پروژه به ارزش ۲۷.۵۴ میلیون دالر از حالت تعلیق خارج شد و ۳ پروژه جدید به ارزش ۳۱.۱۶ میلیون دالر تعهد شده است.

به گفته مسوولان این اداره، تغیرات اقلیمی زیان‌های هنگفتی را نیز در پی داشته است.

آنان می‌گویند به دلیل تغیرات اقلیمی، حدود ۲۱ میلیون نفر در کشور به آب آشامیدنی دست‌رسی ندارند، دو اعشاریه پنج میلیون نفر از مناطق اصلی شان بی‌جا شده اند، و سالانه به ارزش ۲۵۰ میلیون دالر در بخش زراعت به کشاورزان آسیب می‌رسد.

این اداره نیز افزوده است که به منظور جلوگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی، فعالیت بیش از ۲۲ هزار اماکن از جمله شهرک‌ها، بلند منزل‌ها، تالارهای‌ عروسی، فابریکه‌ها و دیگر جاهای مختلف نظارت کرده است.

مسئولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست افزوده‌اند که جلو قاچاق جنگلات و حیوانات وحشی در کشور گرفته شده و در یک سال پسین از قاچاق بیش ۱۷ هزار بال پرنده مختلف‌النوع جلوگیری شده است.

روح الله امین, رییس تغییرات اقلیم اداره ملی حفاظت از محیط زیست گفت:« ۲۵۰ میلیون دالر مشخصآ سکتور زراعت ما از پیامد های تغییر اقلیم همه ساله آسیب می‌بیند، به همی شکل ارقام که در بخش سیلاب داریم، نشان می‌دهد که ما آمار مرگ و میر ۲۷۰ نفر در سال داریم و ۳ صد میلیون دالر زیربنای ما از اثر وقوع سیلاب ها آسیب پذیر می‌شود.»

مسئولان این اداره امیدوارند که افغانستان به‌طور رسمی برای شرکت در نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۹) که در آذربایجان برگزار می‌شود، دعوت شود و بتوانند نمایندگی واقعی کشور را در این نشست داشته باشند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.