• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3674 امروز 6

اخبار ویژه

رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است

4

اظهار نظر بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان

  • کد خبر : 63493
  • 30 اسد 1403 - 21:52
اظهار نظر بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان

اعلامیه های مبنی بر اکمالات بزرگ جدید اسلحه به رژیم کی یف توجه همه را بخود جلب کرده است. فساد عمومی در مقیاس جهانی واقعیت دارد که از طرف واشنگتن نسبت به اوضاع در اوکرائین براه انداخته شده است. کشور های غرب متحد در رأس ایالات متحدۀ امریکا، همزمان فشار بر دولتی را افزایش میدهند […]

اعلامیه های مبنی بر اکمالات بزرگ جدید اسلحه به رژیم کی یف توجه همه را بخود جلب کرده است. فساد عمومی در مقیاس جهانی واقعیت دارد که از طرف واشنگتن نسبت به اوضاع در اوکرائین براه انداخته شده است.

کشور های غرب متحد در رأس ایالات متحدۀ امریکا، همزمان فشار بر دولتی را افزایش میدهند که ذخایر سلاح های اتحاد شوروی/روسیه و مهمات آنها را در اختیار دارد تا باشد این سلاح ها در دسترس رژیم کی یف گذاشته شوند. در عین حال، مفادات سرتیفکت استفاده کنندۀ نهایی از سلاح نقض میشوند که جلوگیری از صادرات مجدد سلاح بدون موافقۀ تحریری کشور های صادر کننده، یکی از موارد کلیدی این مفادات پنداشته میشود.

انتقالات سلاح به اوکرائین در سطح بزرگ از سوی کشور های عضو ناتو و اتحادیۀ اروپا و همچنان سلاح های متحدین آنها، بشمول خطرناک ترین سیستم های مرگبار منجمله راکت های بالیستیک و سیستم های ریاکتیف دوربرد برای آتش متمرکز، سیستم های مدافعۀ هوایی، فهرست وسیع وسایط نظامی زرهی و توپچی با تخلف از آن تعهدات بین المللی – حقوقی و سیاسی صورت میگیرد که توسط کشور های نامبرده مطرح گردیده و در بعضی توافقات چند جانبه پیشبینی شده اند.

مسکوت گذاشتن مشکلات حقوق اقلیت های ملی، از جمله در کونتکست بسیج واقعیت دارد. تعداد سربازان در نیرو های مسلح اوکرائین تا آن اندازه کفایت نمیکند که مسئولین در این کشور در صدد آنند تا آن اوکرائینی ها را به خدمت بگمارند که تابعیت دومی و یا سند اقامت دایمی در سایر کشور ها را دارند. آنچه که اکنون جریان دارد، با هیچ چیزی هم سویی و همخوانی ندارد، نه با منطق، نه با قانون و نه با درک. معلوم نیست چرا هیچکسی چنین موارد را زیر سوال نمیبرند. بی قانونی مطلق سراسر کشور را فرا گرفته است. کی یف با بعضی کشور های اروپایی (پولند، کشور های حومۀ بحیرۀ بالتیک و کشور های سکندانوی) مفکورۀ «فریب دادن» اتباع اوکرائین مقیم در این کشور ها را به بحث گرفته اند، اما تا فعلاً بدون موفقیت بوده است.

قرار است تقریباً ۳۰۰ هزار نفر را تحت السلاح داشته باشند، ولی تطبیق چنین اقدام بعید بنظر میرسد. شهروندان اوکرائین مخفی شدن و حتی زندانی شدن را ترجیح میدهند تا اینکه به جبهۀ جنگ فرستاده شوند. یک شبکۀ کامل تلگرام در شهر لفوف فعالیت دارد که در حدود ۱۵۰ هزار مشترک دارد، یعنی اینکه از هر ۵ نفر، ۱ نفر عضو این شبکه بوده و مردم را از بگیر بگیر سفربری مطلع میسازند.

مشروعیت زلنسکی به پایان رسیده است. معیاد صلاحیت او در کرسی ریاست جمهوری در ۲۰ می خاتمه یافته است. انتخابات ریاست جمهوری در اوکرائین باید در ۳۱ می برگزار میشد.

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.