• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

4

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: به تعامل با طالبان ادامه خواهیم داد

  • کد خبر : 63963
  • 10 سنبله 1403 - 20:57
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: به تعامل با طالبان ادامه خواهیم داد

به گزارش آژانس خبری پامیر، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری تصریح کرد این سازمان به تعامل با همه ذینفعان در افغانستان از جمله طالبان ادامه خواهد داد. وی همچنین تأکید کرد سازمان ملل برای تأمین حقوق بشر و برابری در افغانستان تلاش می‌کند. این در حالی است که پیشتر  هیئت […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری تصریح کرد این سازمان به تعامل با همه ذینفعان در افغانستان از جمله طالبان ادامه خواهد داد.

وی همچنین تأکید کرد سازمان ملل برای تأمین حقوق بشر و برابری در افغانستان تلاش می‌کند.

این در حالی است که پیشتر  هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) با انتقاد از قانون جدید امر به معروف طالبان گفته بود این قانون به دورنمای تعامل کابل با جامعه بین‌المللی آسیب می‌رساند.

در پی این موضع یوناما، وزارت امر به معروف طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود: «به دلیل تبلیغات منفی مداوم، این وزارت هیچ گونه حمایت و همکاری با یوناما نخواهد داشت و این دفتر را جناح مخالف در نظر می‌گیرد.

بیانیه همچنین افزود: ما از سازمان‌های بین‌المللی، کشورها و افرادی که از قانون یادشده انتقاد کردند، می‌خواهیم که به ارزش‌های دینی مسلمانان احترام کنند و از انتقادات و اظهارات اهانت‌آمیز به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی خودداری کنند.

دوجاریک در پاسخ به این پرسش که تصمیم طالبان برای عدم همکاری چه تاثیری بر مأموریت یوناما در افغانستان خواهد داشت، گفت: ما طبق دستور شورای امنیت به کار خود ادامه خواهیم داد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.