• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

9

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست ایران یک نشست اضطراری برگزار کرد

  • کد خبر : 62650
  • 12 اسد 1403 - 0:11
شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست ایران یک نشست اضطراری برگزار کرد

امیرسعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل متحد در این نشست، اسراییل را مسوول جان باختن اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران دانسته است. آقای ایروانی هم‌چنان گفته است که امریکا در همدستی با اسراییل در حمله بر اسماعیل هنیه نقش داشته و بی کمک و موافقت از سوی امریکا، این حمله صورت […]

امیرسعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل متحد در این نشست، اسراییل را مسوول جان باختن اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران دانسته است.

آقای ایروانی هم‌چنان گفته است که امریکا در همدستی با اسراییل در حمله بر اسماعیل هنیه نقش داشته و بی کمک و موافقت از سوی امریکا، این حمله صورت نمی‌گرفت.

امیرسعید ایروانی افزوده است: «این اقدام تروریستی تنها نمایان‌گر دیگری از الگوهای ده ساله تروریزم و ​​خراب‌کاری اسراییل است که فلسطینی‌ها و سایر حامیان و هواداران آرمان فلسطین را در سراسر منطقه و فراتر از آن هدف قرار می‌دهد.»

نماینده‌های کشورهای عضو شورای امنیت در این نشست خواهان تشدید تلاش‌های دیپلماتیک از بهر جلوگیری از یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه شده‌اند.

فو کونگ سفیر چین در سازمان ملل متحد گفته است: «کشورهای دارای نفوذ عمده باید فشار بیشتری وارد کنند و با قدرت بیشتری با طرف‌های مربوطه کار کنند و تلاش‌های زیاد و با حسن نیت برای خاموش کردن شعله‌های جنگ در غزه را انجام دهند.»

باربارا وودوارد سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد در این نشست گفته است: «مسیر صلح باید از طریق مذاکرات دیپلماتیک باشد. صلح طولانی مدت با بمب و گلوله تامین نخواهد شد.»

شینو میتسوکو معاون سفیر جاپان در سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت سخن می‌زد گفت: «جاپان با نگرانی شدید این رویداد را از نزدیک دنبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد تا اوضاع را کاهش دهند. ما می‌ترسیم که منطقه در آستانه یک جنگ همه‌جانبه قرار گیرد. جامعه بین‌المللی باید تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از این امر به کار گیرد.»

در سوی دیگر امریکا هرگونه دخالت در حمله بر اسماعیل هنیه را رد کرده و از اعضای شورای امنیت خواسته است تا از نفوذ مستقیم بر ایران از تشدید درگیری‌های نیابتی در برابر اسراییل جلوگیری کند.

رابرت وود معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته است: «ایالات متحده از مرگ ظاهری اسماعیل هنیه رهبر حماس مطلع نبوده یا در آن دخالتی نداشته است. در واقع، ما هیچ تایید مستقلی در مورد ادعاهای حماس در مورد مرگ وی نداریم.»

نشست شورای امنیت سازمان ملل در حالی برگزار شد که دیروز اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در سفرش به ایران از بهر شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رییس‌جمهور این کشور، در محل اقامت اش در تهران ترور شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.