• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

5

شکیب: برای ثبات دائمی منطقه تعامل با امارت اسلامی یک نیاز است

  • کد خبر : 63336
  • 27 اسد 1403 - 0:32
شکیب:  برای ثبات دائمی منطقه تعامل با امارت اسلامی یک نیاز است

آقای شکیب در یک نشست مجازی که از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان درباره سه‌سالگی امارت اسلامی در افغانستان برگزار شده بود، افزود که امارت اسلامی به دنبال تعامل سازنده با تمامی شریکانش است. او در این باره گفت: «امارت اسلامی با توجه به سیاست‌های اقتصادی‌محور خود، به دنبال تعامل سازنده با همه شرکایش است. […]

آقای شکیب در یک نشست مجازی که از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان درباره سه‌سالگی امارت اسلامی در افغانستان برگزار شده بود، افزود که امارت اسلامی به دنبال تعامل سازنده با تمامی شریکانش است.

او در این باره گفت: «امارت اسلامی با توجه به سیاست‌های اقتصادی‌محور خود، به دنبال تعامل سازنده با همه شرکایش است. دولت افغانستان بر تمام نقاط کشور کنترل دارد و این واقعیت باید مورد قبول همگان باشد، بنابراین تعامل با امارت اسلامی برای ثبات دایمی منطقه بسیار ضروری است.»

سردار احمد شکیب می‌افزاید که تفاوت‌ها در هر کشوری وجود دارند. به باور او، این تفاوت‌ها نباید بهانه‌ای برای اعمال ظلم به مردم افغانستان و حکومت سرپرست افغانستان شود.

کاردار امارت اسلامی در پاکستان گفت: «من می‌خواهم تاکید کنم که تفاوت‌ها میان تمام کشورها وجود دارد. هیچ کشوری نیست که تفاوت‌ها و عدم توافق‌های داخلی و یا با کشورهای دیگر را درباره بعضی از موضوعات نداشته باشد. بنابراین این تفاوت‌ها تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شوند و احتمال دارد که این تفاوت‌ها در امارت اسلامی هم وجود داشته باشد؛ اما نباید بهانه‌ای برای ظلم به مردم و تحریم قرار گیرد.»

در این نشست، یکی از دیپلوماتان پیشین پاکستان می‌گوید که ایالات متحده و متحدانش علاقه‌ای برای برقراری صلح در افغانستان نداشتند و آنان در بیست سال گذشته اشتباهاتی را در افغانستان مرتکب شدند.

ایاز وزیر دیپلومات پیشین پاکستان گفت: «این نشان می‌دهد که ایالات متحده و متحدانش در آوردن صلح در افغانستان علاقه‌مند نبودند. اگر در بازیافت صلح جدی می‌بودند، آنان پیشنهاد طالبان برای گفت‌وگو را رد نمی‌کردند و یا آنان را از جلسه بُن و یا دولت اشرف غنی را از کنفرانس دوحه کنار نمی‌گذاشتند.»

این در حالی‌ست که تا اکنون با گذشت سه سال از حاکمیت دوباره امارت اسلامی در کشور، هیچ یکی از کشورهای همسایه و منطقه حکومت سرپرست را به رسمیت نشناخته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.