• امروز : چهارشنبه, ۴ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

9

متقی:حضور شهروند امریکا با لباس نظامی در افغانستان پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 63299
  • 26 اسد 1403 - 0:35
متقی:حضور شهروند امریکا با لباس نظامی در افغانستان پذیرفتنی نیست

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته است که شهروندان ایالات متحده می‌توانند بی لباس نظامی برای تجارت و روابط دیپلماتیک به افغانستان بیایند. آقای متقی در این گفت‌وگو هم‌چنان گفته است که حکومت سرپرست با همه کشورها به‌شمول امریکا، خواهان روابط خوب است. سرپرست وزارت خارجه گفت:زمانی‌که با امریکایی‌ها در […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته است که شهروندان ایالات متحده می‌توانند بی لباس نظامی برای تجارت و روابط دیپلماتیک به افغانستان بیایند.

آقای متقی در این گفت‌وگو هم‌چنان گفته است که حکومت سرپرست با همه کشورها به‌شمول امریکا، خواهان روابط خوب است.

سرپرست وزارت خارجه گفت:زمانی‌که با امریکایی‌ها در دوحه مذاکرات داشتیم، در آن‌جا هم گفتیم و حال هم می‌گوییم که ما یک فرد امریکایی را با یونیفورم نظامی در افغانستان قبول کرده نمی‌توانیم ولی اگر شما در یونیفورم دیپلمات میایید، مشکل نیست.

امیرخان متقی در بخش دیگر این گفت‌وگو تصریح کرده است که کمک‌های نقدی امریکا به دست‌رس حکومت سرپرست قرار نمی‌گیرد. به گفته او، در سه سال پسین یک دالر امریکایی هم به حکومت سرپرست از سوی ایالات متحده کمک نشده و کمک‌های امریکا برای نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و تخلیه افغان‌ها به خارج از کشور کار گرفته می‌شوند.

سرپرست وزارت خارجه همچنان تاکید کرده است که حق عبور و مالیه از نهادهای کمک کننده از سوی حکومت سرپرست گرفته نمی‌شود.

آقای متقی گفت: کمک‌هایی که از طرف کشورها شده، به خصوص از سوی امریکا، همان سیستمی که سال‌ها در چوکات ملل متحد فعال است، اگر موسسه باشد یا سازمان به آن‌ها کمک می‌کنند. یک دالر هم در سه سال گذشته به حکومت افغانستان کمک نشده.

سرپرست وزارت خارجه متوقف شدن فعالیت‌های قونسلی و سفارت‌خانه‌ها در شماری از کشورها را وجود فساد دانسته و ‌افزوده است که شهروندان افغانستان می‌توانند برای حل مشکل شان به نزدیک‌ترین نمایندگی سیاسی مراجعه کنند.

او در بخشی از سخنان اش درباره گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن ایمن الظواهری در کابل از سوی امریکا چنین گفته است:ما تلاش کردیم که این نمایندگی‌ها یک تعامل بکنند، با مرکز تماس داشته باشند و فساد و اختلاسی که در آن‌جا وجود دارد، خاتمه پیدا کند؛ ولی متاسفانه نشد. سرانجام مجبور شدیم که فاقد صلاحیت اعلام کنیم.

سرپرست وزارت خارجه درباره برگزاری انتخابات در افغانستان گفته است که انتخابات در افغانستان نتیجه‌ی چندانی نداده و درباره آن هیچ تصمیم در حکومت سرپرست گرفته نشده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.