• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

10

مسئولان بهداشت در هرات پس از سه سال ویروس پولیو در این شهر ثبت شده است

  • کد خبر : 63010
  • 19 اسد 1403 - 10:27
مسئولان بهداشت در هرات پس از سه سال ویروس پولیو در این شهر ثبت شده است

مسئولان بهداشتی در هرات می‌گویند که پس از سه سال، نمونه‌های مثبت ویروس پولیو در فاضلاب شهری در این ولایت ثبت شده است. در حالی که تاهنوز واقعات مثبت پولیو در هرات ثبت نشده، اما مسئولان هشدار می‌دهند که ویروس وحشی پولیو در محیط پراکنده شده و این وضعیت نگران کننده است. غلام محمد حنفی […]

مسئولان بهداشتی در هرات می‌گویند که پس از سه سال، نمونه‌های مثبت ویروس پولیو در فاضلاب شهری در این ولایت ثبت شده است.

در حالی که تاهنوز واقعات مثبت پولیو در هرات ثبت نشده، اما مسئولان هشدار می‌دهند که ویروس وحشی پولیو در محیط پراکنده شده و این وضعیت نگران کننده است.

غلام محمد حنفی معاون صحت عامه هرات گفت: «ما در ولایت هرات در سه ماه گذشته سمپل‌های مثبت ویروس پولیو را داشته‌ایم و این در حقیقت برای ما هشدار است. به این معنا که کمپاین فعلی متفاوت‌تر از کمپاین‌های گذشته، یعنی کمپاین مفید و همه جانبه باشد.»

حیات‌الله مهاجر فراهی سرپرست معاونیت ولایت هرات گفت:متاسفانه یک بار دیگر سطح تهدید ویروس پولیو بلند رفته است. رویدادهای مثبت پولیو ثبت شده است و آن مربوط به هم‌وطنان ما می‌شود که از خارج از کشور برگشته‌اند. گفتنی ما به همه هم‌وطنان این است که فرزندان خود را واکسین کنند.

به گفته‌ی مسئولان بهداشتی در هرات، ثبت رویدادهای مثبت پولیو در برخی از ولایت‌های جنوبی، این ولایت را نیز تهدید می کند.

در همین حال، برای جلوگیری از انتشار ویروس پولیو، کارزار چهار روزه واکسین پولیو در هرات راه‌اندازی شده است.

قرار است ۷۵۸ هزار کودک زیر پنج سال در این کارزار واکسین شوند.

شهناز حیدری واکسیناتور گفت:‌بابت شیوع ویروس پولیو در قندهار و هلمند نگران هستم و بیش‌تر نگران هستیم که این ویروس به هرات سرایت کند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از شیوع آن جلوگیری کنیم.

سارا محمدی واکسیناتور گفت:‌«به خاطری که دو سمپل محیطی ویروس پولیو در ولایت هرات ثبت شده است، ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم که هیچ طفلی از واکسین محروم نماند. هم‌چنان به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که کودکان خود را واکسین کنند.»

فلج شدن چندین کودک در ولایت‌های جنوبی و ثبت نمونه‌های مثبت ویروس پولیو در هرات، نگرانی باشنده‌های این ولایت را برانگیخته است.

نادرشاه باشنده هرات گفت:‌«تلاش می‌کنیم وقتی که واکسیناتوران به دروازه خانه می‌آیند، کودکان خود را واکسین کنیم تا از فلج کودکان جلوگیری شود.»

محمد رسول باشنده هرات گفت:‌«ما می‌خواهیم که کودکان ما واکسین شوند و اگر واکسین نشوند خطرناک است. بابت شیوع ویروس پولیو ما نگران هستیم.»

به گفته مسئولان بهداشتی، از سه سال به این‌سو هیچ کودکی در هرات به پولیو دچار نشده است.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.