• امروز : چهارشنبه, ۴ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

4

وزیردفاع طالبان: این فریضه‌ی ما است به هر قیمتی از افغانستان حفاظت کنیم

  • کد خبر : 63425
  • 29 اسد 1403 - 0:38
وزیردفاع طالبان: این فریضه‌ی ما است به هر قیمتی از افغانستان حفاظت کنیم

یکصد و پنج سال پیش  امان‌الله خان، یکی از شاهان مشروطه خواه و آزادی طلب افغانستان با امضای پیمان صلح راولپندی به جنگ سوم افغان و انگلیس پایان داد و  در ۲۸ اسد ۱۲۹۸ استقلال رسمی افغانستان را اعلام کرد. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی به همین مناسبت گفته که، مبارزه اجداد ما نه تنها […]

یکصد و پنج سال پیش  امان‌الله خان، یکی از شاهان مشروطه خواه و آزادی طلب افغانستان با امضای پیمان صلح راولپندی به جنگ سوم افغان و انگلیس پایان داد و  در ۲۸ اسد ۱۲۹۸ استقلال رسمی افغانستان را اعلام کرد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی به همین مناسبت گفته که، مبارزه اجداد ما نه تنها به شکست اشغال‌گری در افغانستان انجامید، بلکه اشغال‌گری را در تمامی کشورهای اشغال‌شده و استعمارگر منطقه و جهان شکست داد.

آقای مجاهد در خبرنامه‌ای افزوده که هنوز هم در میان افغان‌ها مانند اجدادشان روحیه پیروزی و پایان دادن به اشغال باقی است.

از ۲۸ اسد نظام‌های مختلف در افغانستان گرامی‌داشت کردند و امسال امارت اسلامی نیز از این روز در وزارت دفاع بزرگ‌داشت کرده است.

مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست این وزارت در مراسم بزرگ‌داشت از ۲۸ اسد از کشورهای همسایه خواست که برای افغانستان در مرزها و یا خط فرضی دیورند چالش ایجاد نکنند.

به باور او، ایجاد سرک، استقرار پولیس سرحدی و پوسته‌ها در مرزها چالشی برای کشورهای همسایه نه؛ بل برای حفظ افغانستان است.

سرپرست وزارت دفاع افزود: این فریضه‌ی ما است به هر قیمتی که شود ما از افغانستان حفاظت می‌کنیم به هرقیمت از این کشور دفاع می‌کنیم همه‌ی افرادی که از افغانستان فرار کرده‌اند و به یک فکر و دیگر فکر هستند چشم‌شان را به افراد بی‌گانه دوخته‌اند و تا ابد مایوس نمی‌شوند و امید غلامی از آن‌ها دارند برای شان می‌گویم که برادر بیا به افغانستان.

این مقام امارت اسلامی بدون نام بردن از شخص یا کشوری می گوید: «او تمام توان خود را علیه ما به خاطر امریکا به کار گرفت» اما امارت اسلامی در هیچ کشوری به منافع امریکا حمله نکرده است.

خلیفه سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله که در همین مراسم حضور داشت گفته که دشمن اکنون‌هم سرگرم تخریب افغانستان از لحاظ فکری و فرهنگی است.

آقای حقانی افزوده که دشمن جوانان افغانستان را که از فرهنگ خود دور مانده‌اند قسمی تربیت کرده که جامعه‌ی خود را تخریب کنند.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، و حامد کرزی نیز در ایکس بیست و هشتم اسد را تبریک گفته‌اند.

آقای عبدالله نوشته که امیدوار است تجلیل و گرامی‌داشت از این روز زمینه وحدت، اتحاد، همبستگی، یک‌دلی و تامین عدالت اجتماعی میان مردم افغانستان را فراهم سازد.

به باور آقای عبدالله آزادی و استقلال “محصول ایثار و فداکاری نیاکان ما” از سراسر کشور است.

حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین کشور در این روز از حکومت سرپرست افغانستان خواست تا درهای آموزش را به روی دختران بازگشایی کند.

آقای کرزی هم‌چنان از همه‌ی مردم خواسته که شانه به شانه برای رهایی از فقر، کسب علم و پیش‌رفت تلاش کنند.

به باور آقای کرزی، آینده روشن افغانستان بدون شک در گرو تربیت نسل جوان است و لازم است همه در عرصه تعلیم و تربیت تلاش همه‌جانبه داشته باشند.

در مراسمی که امروز از سوی وزارت دفاع به مناسبت بزرگ‌داشت از ۲۸ اسد برگزار شده بود ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس‌الوزرا، عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس‌الوزرا و امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه نیز حضور داشتند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.