• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3792 امروز 11

اخبار ویژه

وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد حقانی: امارت اسلامی دستورات بین‌المللی را نمی‌پذیرد وزارت فواید عامه: کار قیر‌ریزی و بازسازی ۲۲ کیلومتر شاهراه کنر- نورستان آغازشد خبرنگاران در تخار رسماً از عکاسی و تصویربرداری منع شدند باقری: اگر امریکا اسرائیل دیوانه را کنترل نکند تمام زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنیم رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است

7

وزیرصنعت:در سه سال گذشته بیش از ۷ میلیارد دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری شده است

  • کد خبر : 63349
  • 27 اسد 1403 - 1:08
وزیرصنعت:در سه سال گذشته بیش از ۷ میلیارد دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری شده است

آقای عزیزی از همه‌ی سرمایه‌گذاران کشور خواسته است تا بی‌درنگ برای انتقال سرمایه‌های شان از کشورهای خارجی به افغانستان گام بردارند. به گفته سرپرست وزارت صنعت و تجارت، حکومت سرپرست تلاش دارد میزان سرمایه‌گذاری را در کشور بیش‌تر بسازد. نورالدین عزیزی گفت: امروز به صدها شرکت است از اروپا کشورهای همسایه و منطقه خصوصا افغان‌ها […]

آقای عزیزی از همه‌ی سرمایه‌گذاران کشور خواسته است تا بی‌درنگ برای انتقال سرمایه‌های شان از کشورهای خارجی به افغانستان گام بردارند.

به گفته سرپرست وزارت صنعت و تجارت، حکومت سرپرست تلاش دارد میزان سرمایه‌گذاری را در کشور بیش‌تر بسازد.

نورالدین عزیزی گفت: امروز به صدها شرکت است از اروپا کشورهای همسایه و منطقه خصوصا افغان‌ها حاضر هستد بیایند تا در بخش تولید و بسته بندی موتر در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آقای عزیزی افزوده است که در آینده نزدیک قراردادهایی به ارزش ۸۰ میلیون دالر امضا می‌شود که بیش از ۸۰ درصد این پروژه‌ها برای پشتیبانی از زنان تجارت‌پیشه اختصاص داده شده است. به گفته‌ی او، در حال حاضر ۵۰هزار تشبث‌های کوچک و بیش از ۹هزار شرکت متعلق به زنان تجارت‌پیشه در افغانستان فعالیت دارند و امارت اسلامی از آنان پشتیبانی می‌کند.

نورالدین عزیزی گفت:‌ در بخش انرژی ما یک قرار داد مهم همرای ترکمنستان داریم الحمدالله که دو شرکت خصوصی خود افغانستان بنام ۵۰۰ کیلو ولت را که بخشی از کارهایش نامکمل بود می‌خواهند که به کابل برسانند و از کابل به غزنی و قندهار یک دوره حلقوی جور شود.

این وزیر حکومت سرپرست هم‌چنان تاکید کرده که صنعتی شدن افغانستان از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت و تجارت است و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ شرکت در افغانستان در بخش‌های گوناگون به خود بسندگی رسیده‌اند.

او گفت‌ پروژه ۱۵۰ میگاوات برق هلمند را از بزرگ‌ترین و بالاترین سهولت‌های این وزارت برای صنعت‌کاران ‌دانسته است.

سرپرت وزارت صنعت و تجارت افزود: هلمند ما یک پروژه از سابق بود که ما آن را حمایت کردیم به تمام معنا تقریبا در حدود ۱۵۰ میگاوات برق از بند کجکی ما و شما امروز تولید می‌شود برق هلمند اطراف هلمند و قندهار امروز نیازمندی‌های مردم را پوره می‌کند.

نورالدین عزیزی افزوده است که افغانستان در حال حاضر با بیش از ۸۰ کشور جهان دادوستد دارد و با وجود چالش‌ها و محدودیت‌های وضع شده، تجارت به گونه عادی جریان دارد. او از کشورهای همسایه به‌ویژه ایران و پاکستان خواسته است تا تسهیلاتی را در زمینه صادرات افغانستان فراهم بسازند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.