• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

5

پروازها از آسمان افغانستان افزایش یافته است

  • کد خبر : 63787
  • 06 سنبله 1403 - 0:53
پروازها از آسمان افغانستان افزایش یافته است

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی در برنامه گزارش‌دهی از کارکردهای یک ساله این وزارت گفته‌اند که روزانه ۲۶۵ پرواز عبوری از فضای افغانستان انجام می‌شود. آنان در این برنامه افزوده‌اند که با عبور هر پرواز از فضای افغانستان، ۷۰۰ دالر به خزانه امارت اسلامی واریز می‌شود. فتح‌الله منصور معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی با […]

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی در برنامه گزارش‌دهی از کارکردهای یک ساله این وزارت گفته‌اند که روزانه ۲۶۵ پرواز عبوری از فضای افغانستان انجام می‌شود.

آنان در این برنامه افزوده‌اند که با عبور هر پرواز از فضای افغانستان، ۷۰۰ دالر به خزانه امارت اسلامی واریز می‌شود.

فتح‌الله منصور معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی با تاکید بر این‌که تمامی خدمات ترانسپورت هوایی در کشور برابر با معیارهای جهانی انجام می‌شوند، گفت: از دو ماه به این سو، در این پروازها افزایش قابل توجه آمده است که اکنون در هر ۲۴ ساعت، ۲۶۵ پرواز عبوری از فضای افغانستان انجام می‌شود.

صدیق‌الله عابد معین مالی و اداری این وزارت در این برنامه در مرکز رسانه‌ها گفته است که با روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، میدان‌های هوایی بدون کمک خارجی‌ها فعال شدند و افزون بر آن، ترانسپورت زمینی را نیز تنظیم شده است.

آقای عابد گفت: در بخش هوانوردی از صفر شروع کردیم و حالا می‌بینید که به شکل معیاری به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهیم و همه کارها از سوی افغان‌ها به پیش برده می‌شود.

امام‌الدین احمدی سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفته است: ما در سه سال گذشته این را ثابت ساختیم و بارها اعلام کردیم که فضای افغانستان امن است و شرکت‌های هوایی خارجی که می‌خواهند از فضای افغانستان عبور کنند، زمینه برای شان مساعد است.

عبدالسلام حیدری معین ترانسپورت جاده یی این وزارت نیز از کارکردهای دیگر وزارت ترانسپورت و هوانوردی سخن گفته است.

آقای حیدری افزود:در یک سال گذشته از افغانستان به کشورهای همسایه و منطقه از جمله ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ایران و پاکستان ۵۲۴هزار ۳۸ لاری و ۴۳۴هزار ۷۰۹ لاری خارجی هم به افغانستان رفت‌وآمد کرده‌اند.

بر بنیاد آمارهای وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در جریان یک سال گذشته، ۱۲هزار و ۵۰۱ پرواز از میدان‌های هوایی کشور انجام شده که از این میان، ۵هزار و ۴۱۳ پرواز خارجی و ۷هزار و ۹۰ پرواز هم داخلی بوده است. بر علاوه، ۲۶۰هزار و ۲۱۸ شهروند خارجی هم در این مدت به افغانستان رفت‌وآمده کرده‌اند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.