• امروز : یکشنبه, ۸ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل 3754 امروز 12

اخبار ویژه

‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند

4

۳۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بازرگانی میان افغانستان و ازبیکستان امضاشد

  • کد خبر : 63376
  • 28 اسد 1403 - 1:56
۳۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بازرگانی میان افغانستان و ازبیکستان امضاشد

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ای از امضای ۳۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بازرگانی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر میان افغانستان و ازبیکستان خبر داده است. بر بنیاد اطلاعات معاونیت اقتصادی، ۱۲ تفاهم‌نامه به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر در بخش سرمایه‌گذاری و ۲۳ تفاهم‌نامه به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون […]

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ای از امضای ۳۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بازرگانی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر میان افغانستان و ازبیکستان خبر داده است.

بر بنیاد اطلاعات معاونیت اقتصادی، ۱۲ تفاهم‌نامه به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر در بخش سرمایه‌گذاری و ۲۳ تفاهم‌نامه به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دالر دیگر در بخش بازرگانی در حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء و عبدالله عارف‌اف نخست‌وزیر ازبیکستان امضا شده است.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است: امروز فرصت بسیار خوب است که درباره روابط دو کشور و موضوعات اقتصادی به ویژه راه‌آهن، برق، تجارت، ترانزیت و ویزا گفت‌وگو می‌کنیم.

به همین ترتیب نشست تجارتی افغانستان – ازبیکستان و نمایش‌گاه تولیدات ازبیکستان در کابل با اشتراک وزیران صنعت و تجارت و سکتور خصوصی هر دو کشور در کابل برگزار شد.

نخست‌وزیر ازبیکستان و معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، وزیران صنعت و تجارت و هیات‌های دو طرف به‌شمول نمایندگان سکتور خصوصی از  هر دو کشور از محصولات ازبیکستان در این نمایش‌گاه بازدید کردند.

نورالدین عزیزی سرپرسست وزارت صنعت و تجارت در نشست تجارتی افغانستان – ازبیکستان، سطح همکاری‌های دوجانبه میان این دو کشور را در بخش‌های  تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای رشد و توسعه اقتصاد هر دو کشور مهم خوانده است.

آقای عزیزی هم‌چنان از سرمایه‌گذاران ازبیکستانی خواسته است که در بخش‌های گوناگون در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: به کشور دوست و برادر، ازبیکستان اطمینان می‌دهیم که کار روی تطبیق مورهای تفاهم‌شده در ملاقات‌ها، از جانب هر دو کشور آغاز شده و پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای خوبی به عمل آمده است.

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبیکستان نیز بر تقویت همکاری‌های افغانستان و ازبیکستان در راستای توسعه بخش‌های حمل‌ونقل، تجارت، ترانزیت و سرمایه‎‌گذاری‌های دوجانبه روی پروژه‌های زیربنایی تاکید کرده است. لزیز قدرت‌اف گفته است که تلاش‌های مسوولان هر دو کشور برای رساندن سقف تجارت میان ازبیکستان و افغانستان تا سرحد سه میلیارد دالر ادامه دارد و در این راستا موفقیت‌هایی نیز بدست آمده است.

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبیکستان افزوده است: در قدم نخست، به منظور افزایش حجم تجارت میان کشورهای مان به ارزش سه میلیاد دالر برنامه‌های بزرگی روی دست گرفته شده است. در این خصوص از اول اکتوبر سال روان میلادی میان دو کشور، تفاهم‌نامه‌های تجارتی با امتیازهای گوناگون، عملن آغاز می‌شود.

در سوی دیگر سکتور خصوصی افغانستان از توسعه‌ همکاری‌های دوجانبه میان افغانستان و ازبیکستان ابراز خرسندی کرده و گفته است که این دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تجارت دارند.

در اخیر این نشست تفاهم‌نامه‌های تجارتی میان بازرگانان افغانستان و جانب ازبیکستان به منظور تقویت همکاری‌ها و گسترش دادوستد میان این دو کشور امضا شد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.