• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

5

امارت اسلامی: سفر ریچارد بنت را به افغانستان ممنوع کرد

  • کد خبر : 63524
  • 31 اسد 1403 - 1:23
امارت اسلامی: سفر ریچارد بنت را به افغانستان ممنوع کرد

امارت اسلامی در یک اقدام تازه ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان را از سفر به افغانستان ممنوع کرده است. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است که ممنوعیت سفر بر آقای بنت به علت انجام تبلیغات در برابر افغانستان وضع شده است. به باور آقای مجاهد، ریچارد بنت […]

امارت اسلامی در یک اقدام تازه ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان را از سفر به افغانستان ممنوع کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفته است که ممنوعیت سفر بر آقای بنت به علت انجام تبلیغات در برابر افغانستان وضع شده است.

به باور آقای مجاهد، ریچارد بنت معلومات نادرست از اوضاع افغانستان به جهان ارایه می‌کرد.

سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفته است: آمدن آقای بنت به افغانستان ممنوع شده، به این خاطر که او برای پروپاگند در افغانستان موظف شده بود و او کسی نیست که ما سر صحبت‌هایش باور بکنیم. او در افغانستان وجود ندارد و دیگر اجازه هم ندارد بیاید. او یک موضوع کوچک را بزرگ می‌ساخت و پروپاگند می‌کرد.

گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان در گزارش‌هایش همواره از آن‌چه نقض موارد حقوق بشری در افغانستان دانسته، انتقاد کرده است.

اما در مقابل، انتقادهای ریچارد بنت همواره از سوی امارت اسلامی دور از واقعیت‌های کنونی افغانستان خوانده شده است.

فضل‌الرحمن اوریا آگاه مسایل سیاسی گفت: آقای بنت نتوانست به مشروعیت حاکمیت کنونی احترام بگذارد و مشروعیت حقوقی حاکمیت کنونی را نقض کرده است.

معین گل سمکنی آگاه دیگر مسایل سیاسی گفت: ما باید با ملل متحد در مذاکره باشیم؛ نه این‌که در رویارویی قرار گیریم اما مردم و حکومت افغانستان باید از واقعیت‌ها نترسند، باید دفاع کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه اپریل سال ۲۰۲۲ میلادی ریچارد بنت را به عنوان گزارش‌گر ویژه این شورای به هدف مستندسازی مسایل نقض حقوق بشری در افغانستان گماشت.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.