• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

4

ایالات متحده و روسیه بزرگ‌ترین تبادل زندانیان را به انجام دادند

  • کد خبر : 62683
  • 12 اسد 1403 - 16:49
ایالات متحده و روسیه بزرگ‌ترین تبادل زندانیان را به انجام دادند

مسکو گرشکویچ ایوان روزنامه‌نگار و هم‌وطن امریکایی او پل ویلان، همراه با مخالفانی از جمله ولادیمیر کارا-مرزا را آزاد کرد. این توافق به عنوان یک دست‌آورد بزرگ دیپلماتیک تلقی می‌شود. گرشکویچ، ویلان و السو کورماشوا، روزنامه‌نگاری با تابعیت دوگانه امریکا-روسیه، اندکی قبل از نیمه‌شب به خاک آمریکا رسیدند و با خانواده‌های‌شان پیوستند. بایدن این تبادل […]

مسکو گرشکویچ ایوان روزنامه‌نگار و هم‌وطن امریکایی او پل ویلان، همراه با مخالفانی از جمله ولادیمیر کارا-مرزا را آزاد کرد.

این توافق به عنوان یک دست‌آورد بزرگ دیپلماتیک تلقی می‌شود.

گرشکویچ، ویلان و السو کورماشوا، روزنامه‌نگاری با تابعیت دوگانه امریکا-روسیه، اندکی قبل از نیمه‌شب به خاک آمریکا رسیدند و با خانواده‌های‌شان پیوستند.

بایدن این تبادل را به عنوان یک موفقیت دیپلماتیک اعلام کرد و خانواده‌های امریکایی‌های بازگشته را به کاخ سفید دعوت کرد.

اسوشیتدپرس نوشته که این معامله مانند سایر تبادلات قبلی، نشان‌دهنده عدم تعادل ذاتی بود؛ ایالات متحده و متحدانش روس‌هایی را که به جرایم سنگین متهم یا محکوم شده بودند، در ازای آزادی روزنامه‌نگاران و مخالفانی که به اتهامات بی‌پایه و اساس در سیستم حقوقی سیاسی‌زده روسیه بازداشت شده بودند، آزاد کردند.

بایدن در این باره گفت: «توافق‌هایی مانند این شامل تصمیمات دشوار هستند. هیچ چیز برای من مهم‌تر از حفاظت از آمریکایی‌ها در خانه و خارج از کشور نیست.»

بزرگ‌ترین تبادل زندانیان پس از جنگ سرد در سال ۲۰۱۰ و با حضور ۱۴ نفر انجام شد. در این تبادل، ایالات متحده ۱۰ شهروند روس از جمله آنا چپمن را آزاد کرد و روسیه نیز چهار نفر از جمله سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعات نظامی روسیه که به جاسوسی برای بریتانیا محکوم شده بود، را آزاد کرد.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.