• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3801 امروز 8

اخبار ویژه

افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد

7

درانی:از کارکردهای امارت اسلامی در مبارزه با فساد و بهبود امنیت استقبال کرد

  • کد خبر : 63907
  • 09 سنبله 1403 - 0:39
درانی:از کارکردهای امارت اسلامی در مبارزه با فساد و بهبود امنیت استقبال کرد

آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در برنامه رونمایی از کتاب “بازگشت طالبان، دیدگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای” از کارکردهای امارت اسلامی در مبارزه با فساد، تولید مواد مخدر و بهبود امنیت استقبال کرده است. اما آقای درانی در این برنامه افزوده است که هنوزهم نگرانی‌هایی از بهر ممنوعیت تحصیل دختران و حق کار […]

آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در برنامه رونمایی از کتاب “بازگشت طالبان، دیدگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای” از کارکردهای امارت اسلامی در مبارزه با فساد، تولید مواد مخدر و بهبود امنیت استقبال کرده است.

اما آقای درانی در این برنامه افزوده است که هنوزهم نگرانی‌هایی از بهر ممنوعیت تحصیل دختران و حق کار زنان در افغانستان وجود دارند.

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان افزوده است: بسیاری از جنبه‌های مثبت را در سه سال در افغانستان تصدیق می‌کنم؛ از جمله کاهش فساد، مواد مخدر و بهبود وضعیت امنیتی. اما نگرانی‌هایی در مورد تحصیل دختران و حق زنان برای کار، وجود دارد.

سهیل محمود رییس موسسه مطالعات استراتیژیک اسلام‌آباد نیز در این نشست بر عملی شدن تعهدات امارت اسلامی در زمینه ایجاد حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر تاکید ورزیده است.

آقای محمود گفته است: دولت کنونی باید به تعهدات خود که در دوحه داده بودند، در زمینه حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر و مهم‌تر از همه استفاده نشدن خاک افغانستان ضد کشورهای دیگر عمل کند.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله در پیوند به مواد مخدر، گفته است که تولید مواد مخدر در کشور به صفر نزدیک شده است.

آقای قانع گفت: امارت اسلامی افغانستان با جدیت و قاطعیت و با مدیریت سالم و حکیمانه در قسمت محو مواد مخدر، خیلی عمل‌کرد و مبارزه کامیاب داشته است. شما شاهد هستید که مواد مخدر در افغانستان به صفر نزدیک می‌شود.

مقام‌های امارت اسلامی پیش از این تاکید کرده‌اند که کشورها نباید در مسایل داخلی افغانستان به‌ویژه در مسایل حقوق بشری و آموزشی دختران در افغانستان، دخالت کنند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.