• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

4

درمان رایگان بیماران چشم از سوی جمعیت هلال احمرافغانی در هلمند

  • کد خبر : 63819
  • 07 سنبله 1403 - 0:36
درمان رایگان بیماران چشم از سوی جمعیت هلال احمرافغانی در هلمند

جمعیت هلال احمرافغانی هلمند با پشتیبانی مالی قطر، بیش از ۲۷۰ بیمار چشم را به گونه‌ی رایگان عملیات کرده است. مسئولان می‌گویند که این عملیات‌های چشم، در شهر لشکرگاه و برخی از ولسوالی هلمند، انجام شده است. فضل محمد فضلی رییس جمعیت هلال احمر افغانی گفت: «۲۷۱ عملیات انجام شد، در کنار آن ۱۶۷۲ بیمار […]

جمعیت هلال احمرافغانی هلمند با پشتیبانی مالی قطر، بیش از ۲۷۰ بیمار چشم را به گونه‌ی رایگان عملیات کرده است.

مسئولان می‌گویند که این عملیات‌های چشم، در شهر لشکرگاه و برخی از ولسوالی هلمند، انجام شده است.

فضل محمد فضلی رییس جمعیت هلال احمر افغانی گفت: «۲۷۱ عملیات انجام شد، در کنار آن ۱۶۷۲ بیمار اوپی‌دی (بیماران معاینه شده‌اند) دیده شد و در حدود ۵۴۲ عینک نزدیک بین توزیع شده و ۱۶۷۲برگه حفاظت تقسیم شد.»

محمد جسوار ابراهیم خیل پزشک گفت: در عملیات‌ها این‌طور بیماران نزد ما آمده که در حدود ۵ تا ۷ الی ۸ نابینا بودند، اما در این‌جا موفقانه عملیات‌های شان انجام و آن‌ها اینجا می‌آیند و خیلی خرسند هستند.

بورجان ۶۸ ساله باشنده ولسوالی ناوه هلمند که از سال‌ها به این‌سو مشکل بینایی داشت، اما به علت چالش‌های اقتصادی نتوانست که چشم خود را به موقع درمان کند.

او می‌گوید، از این‌که زمینه درمان رایگان چشم‌اش، در داخل ولسوالی فراهم شده خرسند است.

بورجان گفت:من از راه دور به اینجا آمده‌ام و خوشحال استم که اینجا برای مردم خدمت می‌کنند.

شماری دیگری از بیماران، با استقبال از راه‌اندازی این برنامه، می‌گویند که به علت چالش‌های اقتصادی، توانایی درمان چشم خود را نداشتند.

رحمت‌الله باشنده هلمند گفت: حدودا ۱۴ الی ۱۵ سال می‌شود که من مشکل چشم دارم من توان مالی نداشتم که مشکل چشم خود را درمان کنم و در حدود ۸ الی ۹ سال می‌شود که چشم بی‌بی حاجیم یک پرده داشت و ما قدرت درمانش را نداشتیم.

گل محمد باشنده هلمند گفت: همراه با ما اینجا زیاد افراد جمع شده‌اند ما که رسیدیم گفتند که وقت ما پوره شده است امیدوار استم این روند ادامه داشته باشد.

براساس معلومات مسئولان جمعیت هلال احمر افغانی هلمند، هنوز هم صدها تن از باشنده‌های این ولایت هستند که مشکل بیماری چشم دارند و تلاش می‌کنند که برای آنان نیز، زمینه درمان رایگان را فراهم سازند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.