• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

3

دیدار هیأت وزارت معادن با مقام‌های بلندپایه ترکمنستان

  • کد خبر : 63951
  • 10 سنبله 1403 - 0:55
دیدار هیأت وزارت معادن با مقام‌های بلندپایه ترکمنستان

همایون افغان سخنگوی  وزارت معادن، می‌گوید که در این دیدارها روی عملی‌سازی پروژه تاپی در خاک افغانستان، پروژه‌های تاپ، راه‌آهن، فایبر نوری، نفت و گاز و توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی گفت‌وگو شده است. سخنگوی وزارت معادن و پترولیم افزود: در این نشست‌ها روی توسعه اقتصادی و تجاری بین دو کشور، چگونگی کار عملی پروژه […]

همایون افغان سخنگوی  وزارت معادن، می‌گوید که در این دیدارها روی عملی‌سازی پروژه تاپی در خاک افغانستان، پروژه‌های تاپ، راه‌آهن، فایبر نوری، نفت و گاز و توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی گفت‌وگو شده است.

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم افزود: در این نشست‌ها روی توسعه اقتصادی و تجاری بین دو کشور، چگونگی کار عملی پروژه تاپی در آینده نزدیک در خاک افغانستان، پروژه تاپ، فایبر نوری، توسعه خط آهن افغانستان گفت‌وگوهایی مثمری داشتند.

با این حال، اتاق صنایع و معادن کشور، سفر هیأت امارت اسلامی به ترکمنستان را از رهگذر سیاسی و اقتصادی بااهمیت می‌داند.

این اتاق با اشاره به به‌وجود آمدن همگرایی کشورهای آسیای مرکزی، به‌ویژه ترکمنستان با افغانستان، تأکید می‌ورزد که در صورت عملی شدن پروژه‌های مشترک منطقه‌ای، ثبات اقتصادی و سیاسی را در میان این کشورها به‌وجود می‌آورد.

سخی احمد پیمان معاون نخست اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: بحث پروژه تاپی، خط آهن افغانستان، انتقال گاز، انتقال برق و دیگر موارد مشترک اقتصادی بین هردو کشور برای توسعه روابط تجارتی، پروژه‌های منطقوی بسیار مهم است.

برخی از آگاهان ترکمنستان را یک شریک خوب اقتصادی برای افغانستان عنوان می‌کنند و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه میان این دو کشور تأکید می‌ورزند.

عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: ترکمنستان یکی از کشورهایی است که برق و تولیدات خوب دارد، و پاکستان هم نیاز به برق دارد و پروژه تاپی هم می‌تواند که از مجرای افغانستان عملی شود.

بر بنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت، بیش‌ترین اقلام وارداتی افغانستان از ترکمنستان به کشور را انرژی برق، گاز و تیل تشکیل می‌دهند و سنگ مرمر، میوه خشک و نوشابه‌های غیر الکلی از بیش‌ترین کالاهای صادراتی افغانستان به ترکمنستان به‌شمار می‌روند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.