• امروز : یکشنبه, ۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
کل 3668 امروز 12

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

11

دیدار وزیر عدلیه طالبان با معاون ریاست امور مذهبی ترکیه

  • کد خبر : 63652
  • 03 سنبله 1403 - 0:39
دیدار وزیر عدلیه طالبان با معاون ریاست امور مذهبی ترکیه

عبدالحکیم شرعی سرپرست وزارت عدلیه، در دیدار با معاون ریاست امور مذهبی ترکیه و هیات علمای دین این کشور، اظهار داشت که امارت اسلامی آماده است تا از تجربه‌های ترکیه و علمای آن کشور استفاده کند. آقای شرعی در این دیدار پیرامون روند قانون‌گذاری در افغانستان و تطبیق عدالت نیز گفت‌وگو کرده و بیان داشت […]

عبدالحکیم شرعی سرپرست وزارت عدلیه، در دیدار با معاون ریاست امور مذهبی ترکیه و هیات علمای دین این کشور، اظهار داشت که امارت اسلامی آماده است تا از تجربه‌های ترکیه و علمای آن کشور استفاده کند.

آقای شرعی در این دیدار پیرامون روند قانون‌گذاری در افغانستان و تطبیق عدالت نیز گفت‌وگو کرده و بیان داشت که تمام قوانین کشور از قرآن، سنت رسول‌الله و منابع معتبر فقه حنفی تدوین می‌شود.

برکت‌الله رسولی سخنگوی وزارت عدلیه افزود: در مورد روند قانون‌گذاری در افغانستان و نیز تطبیق عدالت در کشور صحبت کرد و تأکید کرد که تمام قوانین افغانستان از کتاب‌الله، سنت رسول‌الله و منابع معتبر فقه حنفی تخریج می‌شود.

هم‌زمان با این، هیات علمای ترکیه در دیدار با سرپرست وزارت معارف پیرامون مشترکات تاریخی، تقویت نظام آموزشی افغانستان و اهمیت همکاری‌های متقابل بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

علمای ترکیه در این دیدار از پشتیبانی همه‌جانبه ترکیه از بخش آموزش و پرورش در افغانستان اطمینان دادند.

منصور احمد حمزه سخنگوی وزارت معارف گفت: «دو طرف در محور تقویت نظام تعلیمی افغانستان، عرضه خدمات تعلیمی با کیفیت برای اولاد وطن و سایر مسایل اداری بحث‌های تفصیلی نمودند.

در همین حال، برخی از آگاهان، گسترش همکاری‌ها میان امارت اسلامی و ترکیه را در بخش‌های آموزشی و فرهنگی مهم می‌دانند.

ذکی‌الله محمدی استاد دانشگاه گفت: پانزده الی بیست سال می‌شود که ترکیه در قسمت معارف افغانستان بسیار همکاری می‌کند. بنیاد معارف ترکیه، مکاتب افغان-ترک و دیگر بخش‌های تعلیمی و تحصیلی ترکیه در افغانستان فعال هستند.

پیش از این، بنیاد معارف ترکیه اعلام کرده بود که در تلاش است تا در بخش فراهم‌سازی خدمات آموزشی برای شهروندان افغانستان، فعالیت‌های بیشتری انجام دهد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.