• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

5

رئیس برنامه جهانی غذا:فقط۶ درصد کمک‌ها به هزینه‌های اداری اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 63702
  • 04 سنبله 1403 - 20:35
رئیس برنامه جهانی غذا:فقط۶ درصد کمک‌ها به هزینه‌های اداری اختصاص می‌یابد

رئیس برنامه جهانی خوراک تأکید می‌ورزد که در حال حاضر ۱۲.۴ میلیون نفر، که هشت درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک هستند؛ اما این نهاد به دلیل کمبود بودجه تنها به یک میلیون نفر کمک‌رسانی می‌کند. شاوی لی اظهار داشت: این درست نیست، بسیاری از کمک‌ها به مردم اختصاص می‌یابد. تنها […]

رئیس برنامه جهانی خوراک تأکید می‌ورزد که در حال حاضر ۱۲.۴ میلیون نفر، که هشت درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک هستند؛ اما این نهاد به دلیل کمبود بودجه تنها به یک میلیون نفر کمک‌رسانی می‌کند.

شاوی لی اظهار داشت: این درست نیست، بسیاری از کمک‌ها به مردم اختصاص می‌یابد. تنها شش درصد از مصارف اداری برنامه جهانی خوراک است.

او همچنین زمستان پیش‌رو را یک چالش جدی برای نیازمندان در افغانستان می‌داند و می‌گوید که این نهاد برای کمک‌رسانی به نیازمندان، از ۶۲۰ میلیون دالر تنها ۴۰۰ میلیون دالر آن را دریافت کرده است.

شاوی لی می‌افزاید که هرچند اوضاع بشری در افغانستان نسبت به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی پیشرفت‌هایی داشته؛ اما هنوز هم این کشور در وضعیت وخیم بشری قرار دارد.

رئیس برنامه جهانی خوراک درباره ادعاهایی مبنی بر مداخله حکومت سرپرست در فعالیت‌های آنان می‌گوید:برای فایق آمدن بر یک سری موضوعات، گفت‌وگوها همواره در جریان هستند. یقیناً مسایلی وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه کنیم و غالباً به خاطر توضیح فعالیت‌هایمان، به گفت‌وگو و مذاکره نیاز داریم. اغلب اوقات فعالیت‌هایمان را توضیح می‌دهیم. یکی از مواردی که من توضیح دادم این است که ما نهاد بشری هستیم و قوانین بشری‌ای وجود دارند که فراتر از مرزهای جهانی هستند و ما باید از آن‌ها پیروی کنیم.

شاوی لی در ادامه سخنانش درباره انتقادها مبنی بر ارایه آمارهای متناقض از نیازمندان و بحران بشری در افغانستان می‌گوید که برنامه جهانی خوراک آمارهای خود را با همکاری ۳۸ نهاد بین‌المللی دیگر در سراسر افغانستان گردآوری می‌کند و نیازمندان را در پنج بخش طبقه‌بندی کرده است.

رئیس برنامه جهانی خوراک در افغانستان افزود:داده‌های گوناگونی از سوی شرکای‌ ما در کشور جمع‌آوری شده و پس از آن تحلیل و بررسی می‌شوند. این ارزیابی با همکاری ۳۸ شریک ما در کشور صورت می‌گیرد. این ارزیابی تنها از سوی برنامه جهانی خوراک یا سازمان ملل انجام نمی‌شود.

بر بنیاد اطلاعات رییس برنامه جهانی خوراک در افغانستان، امریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا به این نهاد کمک کرده‌اند و کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان به‌عنوان تمویل‌کننده و بانک جهانی و بانک توسعه‌ای آسیا به‌عنوان شریک در کنار برنامه جهانی خوراک قرار دارند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.