• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

5

ریاست معارف ولایت کندز: ۷۰۰ صنف محلی در مرکز و هفت ولسوالی این ولایت ایجادشده است

  • کد خبر : 63948
  • 10 سنبله 1403 - 0:44
ریاست معارف ولایت کندز: ۷۰۰ صنف محلی در مرکز و هفت ولسوالی این ولایت ایجادشده است

مسئولان ریاست معارف ولایت کندز می‌گویند که به همکاری برخی نهادهای مدد رسان، ۷۰۰ صنف محلی را در مرکز و هفت ولسوالی این ولایت ایجاد کرده‌اند. به گفته آنان، در این صنف‌ها برای بیش از ۲۵ هزار دختر و پسر که پیش از این از رفتن به مکتب محروم بودند، زمینه آموزش فراهم شده است. […]

مسئولان ریاست معارف ولایت کندز می‌گویند که به همکاری برخی نهادهای مدد رسان، ۷۰۰ صنف محلی را در مرکز و هفت ولسوالی این ولایت ایجاد کرده‌اند.

به گفته آنان، در این صنف‌ها برای بیش از ۲۵ هزار دختر و پسر که پیش از این از رفتن به مکتب محروم بودند، زمینه آموزش فراهم شده است.

حزب الله مبشر رییس معارف کندز گفت: در مجموع ۷۰۱ صنف در مرکز و ولسوالی ‌این ولایت فعال است و به  بیش از  ۲۵‌‌هزار دانش‌آموز تدریس می‌شود، که  ۱۱‌هزار آن اناث  و متباقی ذکور هستند.

از سوی هم شماری از دانش آموزان و باشنده‌های ولایت کندز از ایجاد این صنف‌ها شادمان هستند.
گل‌مینه دانش آموزگفت: مکتب ما زیاد دور بود. این‌جا را به ما جور کردند. دری، ریاضی، دنیات را می‌خوانیم ما زیاد خوشحال هستیم.

دانش آموزان از مسئولان محلی می‌خواهند تا در مناطق دور دست این ولایت نیز برای کودکان زمینه آموزش فراهم کند.

عبدالفتاح دانش آموز چنین گفت: این‌جا مکتب نبود، مکتب ما زیاد دور بود. طفلا در کوچه می‌گشتند حالا که مکتب است همه در این جا درس می‌خوانند.

روح الله میاخیل باشنده کندز گفت: از این که در محله یا ساحه ما صنف جور شده خیلی خوشحال هستیم و یگانه خواهش ما این است که تعداد این صنف‌ها بیش‌تر شود، زیرا کفایت نمی کند. از ریاست معارف و موسسات می‌خواهیم که صنف‌ها زیاد شود چون مکتب‌ها دور است.

این‌درحالی‌ که پیش‌ از این مسئولان ریاست معارف در کندز از فراهم سازی زمینه سواد‌‌آموزی برای نزدیک به دوهزار دختر و پسر در این ولایت خبر داده بودند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.