• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

6

سرپرست وزارت صحت‌عامه با رئیس بخش صحی سازمان جهانی بهداشت دیدارکرد

  • کد خبر : 63649
  • 03 سنبله 1403 - 0:32
سرپرست وزارت صحت‌عامه با رئیس بخش صحی سازمان جهانی بهداشت دیدارکرد

نورجلال جلالی سرپرست وزارت صحت‌عامه در دیدار با رییس بخش صحی سازمان جهانی بهداشت برای افغانستان خواهان اقدام‌های لازم  برای جلوگیری و کنترول بیماری آبله میمون در افغانستان شد. به گفته‌ی سخنگوی این وزارت، آقای جلالی با رییس سازمان جهانی بهداشت برای افغانستان، رییس دفتر یونیسف در افغانستان و مقام‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل […]

نورجلال جلالی سرپرست وزارت صحت‌عامه در دیدار با رییس بخش صحی سازمان جهانی بهداشت برای افغانستان خواهان اقدام‌های لازم  برای جلوگیری و کنترول بیماری آبله میمون در افغانستان شد.

به گفته‌ی سخنگوی این وزارت، آقای جلالی با رییس سازمان جهانی بهداشت برای افغانستان، رییس دفتر یونیسف در افغانستان و مقام‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل دیدار کرده است.

شرافت زمان امرخیل  سخنگوی وزارت صحت‌عامه گفت: نورجلال جلالی سرپرست وزارت صحت‌عامه در دیدار با نماینده‌های سازمان‌های جهانی درباره پیش‌گیری از بیماری ام‌پاکس گفت‌وگو کرده است و به سازمان‌های جهانی به سرپرست وزیر اطمینان دادند که در مرکزهای درمانی در زمنیه واکسین هم‌کاری می کنند.

شماری از پزشکان بیماری آبله میمون را ساری می‌دانند و خواهان فراهم شدن کیت‌های تشخیص این بیماری هستند.

فریدالله عمری پزشک گفت: وقتی فرد صحت‌مند با افرادی یا حیواناتی که به این بیماری دچار می‌شوند در تماس باشد، می‌توانند این بیماری را انتقال دهد.

احسان‌الله حکیمی پزشک گفت: واکسین‌های موجود در جهان باید به افغانستان وارد و در مراکز درمانی توزیع شود و آگاهی‌دهی در مورد پیش‌گیری از این بیماری افزایش یابد.

وزارت صحت‌عامه کمیته ویژه‌ای را در این بخش موظف ساخته تا با هماهنگی دوام‌دار و کار مشترک بین اداره‌های ذیربط اقدام‌های لازم را در بخش پیش‌گیری از این بیماری انجام دهد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.