• امروز : پنج شنبه, ۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 September - 2024
کل 3717 امروز 0

اخبار ویژه

هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه کشته شدن یک نیروی طالبان در درگیری‌ با نظامیان پاکستانی نظری: هر گونه دخالت و سوء استفاده از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان را رد کرد بانک مرکزی: ارزش پول ملی در برابر اسعار خارجی افزایش یافته است رئیس جمهور روسیه: شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ابلاغ کرد پاپ: تشدید تنش در لبنان قابل قبول نیست کمیسیون اروپا: ۱۴۶ میلیون یورو برای افغانستان کرده است وزارت اطلاعات و فرهنگ:همه زبان‌های ملی در افغانستان باید تقویت شوند طالبان: هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورها نیست ۶۰ درصد تجارت افغانستان و پاکستان کاهش یافته است مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد وزارت صنعت: ۹‌‌ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی امضا کرد رهبر طالبان: در فرمان جدید برخی مقامات را تغییر و تبدیل کرد

9

نخست‌وزیر ازبیکستان با ملاعبدالغنی برادر دیدار کرد

  • کد خبر : 63399
  • 28 اسد 1403 - 3:05
نخست‌وزیر ازبیکستان با ملاعبدالغنی برادر دیدار کرد

عبدالله عارف‌اف نخست‌وزیر ازبیکستان در دیدار با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که درباره آغاز کار رسمی سفیر جدید افغانستان در ازبیکستان، تصمیم مثبت گرفته شده و این مساله به‌زودی اعلام می‌شود. معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در یک اعلامیه گفته است که عبدالله عارف‌اف و ملا عبدالغنی برادر و هیات‌های دو طرف درباره […]

عبدالله عارف‌اف نخست‌وزیر ازبیکستان در دیدار با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که درباره آغاز کار رسمی سفیر جدید افغانستان در ازبیکستان، تصمیم مثبت گرفته شده و این مساله به‌زودی اعلام می‌شود.

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در یک اعلامیه گفته است که عبدالله عارف‌اف و ملا عبدالغنی برادر و هیات‌های دو طرف درباره در پیوند به گسترش روابط میان افغانستان و ازبیکستان در بخش‌های گوناگون به‌ویژه آغاز کار عملی پروژه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی گفت‌وگو کردند.

بر بنیاد این اعلامیه، عبدالله عارف‌اف هم‌چنان گفته است که روابط بازرگانی ما با افغانستان در حال گسترش است و ما خواهان گسترش هرچه بیشتر این روابط نیز هستیم. آقای عارف‌اف از زبان رییس‌جمهور ازبیکستان گفته است که بدون تعامل با حکومت کنونی افغانستان، ما نمی‌توانیم به نتیجه مثبت برسیم.

ملا عبدالغنی برادر با تشکر از موقف مثبت و واقع‌بینانه رییس‌جمهور ازبیکستان، گفته است که ایجاد تسهیلات در زمینه صدور ویزا به بازرگانان افغانستان، در راستای گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی مهم است.

در سوی دیگر وزارت خارجه گفته است که عبدالله عارف‌اف نخست‌وزیر ازبیکستان در دیدار با امیرخان متقی گفته است که کشور خواهان گسترش روابط دیپلماتیک با افغانستان.‌

در همین حال وزارت صنعت و تجارت ساعاتی پس از ورود نخست‌وزیر ازبیکستان به کابل در یک اعلامیه گفت که پنج موافقت‌نامه به هدف توسعه تجارت میان افغانستان و ازبیکستان امضا شده است.

بر بنیاد اعلامیه وزارت صنعت و تجارت، عبدالله عارف‌اف به هدف اشتراک در نشست دوجانبه و تواصل تجاری میان افغانستان و ازبیکستان و هم‌چنان افتتاح نمایش‌گاه محصولات و تولیدات ازبیکستان به کابل آمده است.

عبدالله عارف‌اف نخست‌وزیر ازبیکستان در راس یک هیات بلندپایه روز شنبه، وارد کابل شد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.