• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3688 امروز 8

اخبار ویژه

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است

6

نشست کمیسیون سیاسی درباره تحولات افغانستان و جهان

  • کد خبر : 63760
  • 05 سنبله 1403 - 21:04
نشست کمیسیون سیاسی درباره تحولات افغانستان و جهان

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که در نشست کمیسیون سیاسی حکومت سرپرست، درباره واپسین تحولات افغانستان و جهان گفت‌وگو شده است. بر بنیاد سخنان معاون سخنگوی امارت اسلامی، در این نشست هم‌چنان گفته شده که امارت اسلامی خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورها، به‌ویژه کشورهای همسایه است. نشست کمیسیون سیاسی امارت […]

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که در نشست کمیسیون سیاسی حکومت سرپرست، درباره واپسین تحولات افغانستان و جهان گفت‌وگو شده است.

بر بنیاد سخنان معاون سخنگوی امارت اسلامی، در این نشست هم‌چنان گفته شده که امارت اسلامی خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورها، به‌ویژه کشورهای همسایه است.

نشست کمیسیون سیاسی امارت اسلامی به رهبری مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با اشتراک امیرخان متقی، انس حقانی، شهاب‌الدین دلاور، خیرالله خیرخواه و رییس دفتر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا برگزار شد.

حمدالله فطرت افزود: در این جلسه وضعیت و تحولات افغانستان و منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت و در خصوص گسترش روابط امارت اسلامی با شماری از کشورها و تطبیق پروژه‌های منطقوی بحث شد. در این جلسه تاکید شد که امارت اسلامی افغانستان با تمام کشورهای همسایه منحیث یک کشور مستقل، با رعایت اصل احترام متقابل و همسایگی نیک خواهان روابط حسنه است.

آقای فطرت هم‌چنان گفته است که مقام‌های حکومت سرپرست در این نشست تاکید کرده‌اند که افغانستان با تمام کشورهای همسایه همچون یک کشور مستقل با رعایت احترام متقابل و همسایگی نیک، خواهان روابط خوب است.

سلیم پیگیر آگاه مسایل سیاسی گفت: کمیسیون سیاسی که در راس آن مولوی صاحب کبیر است، باید اقداماتی بکند که همسایه‌ها از تعامل گذشته و امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد.

سیداکبر آغا یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: تعامل و زمینه تعامل را فراهم ساختن با هر کشوری، به‌ویژه همسایه‌ها یک کار نیک است و نشستی هم که در این باره برگزار شده، از نظر من نشست خوبی است.

معاون سخنگوی امارت اسلامی افزوده است که در نشست کمیسیون سیاسی روی انسجام کمک‌ها به آسیب‌دیدگان رویدادهای طبیعی و ارایه خدمات مورد ضرورت به آنان نیز بحث شده است.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.