• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

5

نمایشگاه و کنفرانس تواصل تجارتی افغانستان – ازبیکستان پایان یافت

  • کد خبر : 63460
  • 30 اسد 1403 - 0:10
نمایشگاه و کنفرانس تواصل تجارتی افغانستان – ازبیکستان پایان یافت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در روز پایانی نمایش‌گاه و کنفرانس تواصل تجارتی افغانستان – ازبیکستان گفته است که تلاش می‌شود روابط تجارتی و اقتصادی با تمامی کشورها گسترش یابد. نورالدین عزیزی تاکید کرده است که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در افزایش روابط بازرگانی با کشورهای منطقه نقش مهم دارد. آقای عزیزی این نمایشگاه سه […]

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در روز پایانی نمایش‌گاه و کنفرانس تواصل تجارتی افغانستان – ازبیکستان گفته است که تلاش می‌شود روابط تجارتی و اقتصادی با تمامی کشورها گسترش یابد.

نورالدین عزیزی تاکید کرده است که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در افزایش روابط بازرگانی با کشورهای منطقه نقش مهم دارد.

آقای عزیزی این نمایشگاه سه روزه را در گسترش و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی میان افغانستان و ازبیکستان پردست‌آورد دانسته و گفته است که در جریان سه روز گذشته درباره افزایش حجم تجارت دو جانبه ، توسعه زیرساخت‌های مشترک و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری با مقام‌های ازبیکستانی گفت‌وگو کرده‌اند.

او با انتقاد از برخی کشورها درباره افزایش تعرفه و مسدود ساختن گذرگاه در فصل صادرات گفته است که این ‌کار چالش‌ها را برای بازرگانان بیشتر ساخته است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزود: بحث‌های که در طول این نمایش‌گاه صورت گرفت، حول محورهای مختلف چون افزایش حجم تجارت دو جانبه، توسعه زیرساخت‌های مشترک مثل خط ریل و انتقالات برق پنج‌صد کیلوولت بود، قسمی که حاجی صاحب ملا برادر فرمود از ترمذ یا از خط افغانستان شروع می‌شود، میاید تا کابل، بود.

از سوی دیگر سفیر ازبیکستان در کابل گفته است که در آینده نزدیک سرمایه‌گذاران و بازرگان این کشور به افغانستان آمده و عملا سرمایه گذاری خواهند کرد.

یادگار خواجه شادمانوف سفیر ازبیکستان در کابل گفت: ما امیدوار هستیم که روابط اقتصادی خود را به عنوان یک دوست و یک همسایه خوب با افغانستان ادامه می‌دهیم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک بازرگانان ازبیکستانی به افغانستان آمده و عملا کارهای خود را آغاز خواهند کرد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، برگزاری این نمایش‌گاه را در وصل آسیای میانه به جنوب آسیا از مسیر افغانستان مهم خوانده است.

محمد یونس مومند معاون اول این اتاق گفته است که در سال روان خورشیدی تلاش می‌شود تا جلغوزه افغانستان با هزینه کم‌تر از مسیر ازبیکستان به دیگر کشورها به ویژه چین صادر شود.

محمد یونس مومند گفت: ما امسال می‌توانیم جلغوزه خود را که سر یک کانتینر ما ۶۰هزار دالر می‌آمد [مصرف می‌آمد] امسال او کانتینر را به هند، تقریبا به ۶ هزار دالر انتقال دهیم.

خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: با آمدن امارت اسلامی، یک صفحه جدید با دنیا و یک صفحه جدید تجارتی با همسایه‌ها باز شد.

این در حالی‌ست به روز شنبه هفته روان، ۲۰۰ بازرگان از ازبیکستان محصولات شان را در ۳۰ سکتور در افغانستان به نمایش گذاشتند و در سه روز، حدود ۳۵ تفاهم‌نامه به ارزش ۲.۵ میلیارد دالر در زمینه سرمایه‌گذاری و بازرگانی با ازبیکستان نیز به امضا رسیده است.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63460

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.