• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

8

وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تقویت رسانه‌ها تلاش‌ می‌کنیم

  • کد خبر : 63077
  • 21 اسد 1403 - 0:20
وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تقویت رسانه‌ها تلاش‌ می‌کنیم

خبیب غفران سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی، بیش از ۵۰ رسانه جوازهای خود را تمدید کرده و شمار دیگر هم تازه به فعالیت آغاز کرده‌اند. سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده است که این رسانه‌ها شامل ۶ تلویزیون، ۳۰ رادیو و ۲۰ رسانه چاپی […]

خبیب غفران سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی، بیش از ۵۰ رسانه جوازهای خود را تمدید کرده و شمار دیگر هم تازه به فعالیت آغاز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده است که این رسانه‌ها شامل ۶ تلویزیون، ۳۰ رادیو و ۲۰ رسانه چاپی می‌شود.

آقای غفران گفت:بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی، تا اکنون تقریبا ۵۶ رسانه نزد وزارت اطلاعات و فرهنگ جدید ثبت شده و یا هم جوازهای خود را تمدید کرده‌اند.

او اطمینان داده است که وزارت اطلاعات و فرهنگ افزون بر پشتیبانی از رسانه، برای تقویت رسانه‌ها در کشور نیز تلاش می‌کند. به گفته آقای غفران، رسانه‌ها باید در چارچوب ارزش‌های اسلامی، فرهنگ افغانی و پالیسی امارت اسلامی فعالیت داشته باشند.

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این باره گفت:وزارت اطلاعات و فرهنگ تلاش می‌کند؛ بخاطری‌که این یگانه آدرس رسانه است و این را برای خود لازم می‌داند که از رسانه‌های موجود در افغانستان حمایت کند و برای تقویت آنان کار کند و بالای برنامه‌هایی کار کند که رسانه‌ها اصولی و معیاری شوند.

درهمین حال شماری از نهادهای پشتیبان رسانه‌ها و خبرنگاران از امارت اسلامی می‌خواهند تا از رسانه‌ها بیشتر پشتیبانی کند.

حجت‌الله مجددی رییس اتحادیه ژورنالستان آزاد افغانستان گفت: «انتظار داریم که با توشیح قانون رسانه‌ها و هم‌ دست‌رسی به اطلاعات و حمایت جامعه جهانی از رسانه‌های افغانستان، این وضعیت نسبت به هر وقت دیگر بهتر شود.»

داوود مبارک‌اوغلو خبرنگار گفت:برای حفظ جایگاه رسانه‌ها و نقش رسانه‌ها در جامعه باید گام‌هایی برداشته شود و حمایت‌های قانونی از فعالیت رسانه‌ها و آزادی رسانه‌ها صورت بگیرد.

نهادهای پشتیبان رسانه‌ها و خبرنگاران بر نهایی‌سازی قانون رسانه‌های همگانی نیز تاکید ‌کرده‌اند؛ اما وزارت اطلاعات و فرهنگ در این باره گفته است که پس از بازنگری و تغییرات، قانون رسانه‌های همگانی از سوی رهبر امارت اسلامی نهایی و توشیح خواهد شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63077

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.