• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

8

وزارت اقتصاد خواستار تمویل پروژه‌های انکشافی شد

  • کد خبر : 63466
  • 30 اسد 1403 - 0:36
وزارت اقتصاد خواستار تمویل پروژه‌های انکشافی شد

روز جهانی بشردوستی امسال بر پیکار با عادی‌سازی حمله‌ بر غیرنظامیان، کارگران مددرسان و مصوونیت ناشی از نقض قوانین انسانی بین‌المللی متمرکز است. هم‌زمان با نزدهم آگست، روز جهانی بشردوستی، وزارت اقتصاد گفته است که کمک‌های بشردوستانه نمی‌توانند چالش‌های شهروندان افغانستان را به گونه دایمی حل بسازد و جامعه جهانی باید در پروژه‌های انکشافی بیشتر […]

روز جهانی بشردوستی امسال بر پیکار با عادی‌سازی حمله‌ بر غیرنظامیان، کارگران مددرسان و مصوونیت ناشی از نقض قوانین انسانی بین‌المللی متمرکز است.

هم‌زمان با نزدهم آگست، روز جهانی بشردوستی، وزارت اقتصاد گفته است که کمک‌های بشردوستانه نمی‌توانند چالش‌های شهروندان افغانستان را به گونه دایمی حل بسازد و جامعه جهانی باید در پروژه‌های انکشافی بیشتر همکاری کند.

عبدالرحمن حبیب سخنگوی وزارت اقتصاد گفت: راه‌حل اساسی این است که جامعه جهانی در کنار رفع تحریم‌ها، در کمک‌های انکشافی و برای فراهم کردن زمینه کار، نقش خود را ایفا کند.

شهروندان کشورهای گوناگون روز جهانی بشردوستی را با انجام فعالیت‌های بشردوستانه گرامی می‌دارند و تلاش آنان این است تا از یک راهی بتوانند فعالیت بشردوستی داشته باشند.

در ولسوالی خاک جبار در شرق کابل، فردی به نام وزیرخان برای صدها دانش‌آموز زمینه آموزش را فراهم کرده است. وزیرخان گفته است که در این مکتب سیار، دانش‌آموزان محروم از آموزش را به گونه رایگان جذب می‌کند.

وزیرخان گفت: در این نهاد به‌شمول بانوان، سی تن رضاکار داریم و در ماه سپتمر سال ۲۰۲۲ میلادی، این نهاد را ایجاد کردیم تا بتوانیم که برای دختران و پسران زمینه آموزش را فراهم کنیم.

درهمین حال شماری از دانش‌آموزان که از طریق برنامه بشردوستانه برای شان زمینه آموزش در این مکتب فراهم شده، می‌گویند که چیزهای خوبی آموخته‌اند.

محمدالله یکی از دانش‌آموزان گفت:یک سال می‌شود که من این‌جا برای فراگیری آموزش می‌آیم و در این مدت چیزی‌های بیشتری را فرا گرفته‌ام.

در همین حال انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی بشردوستی خواهان حفاظت افراد ملکی و کمک کنندگان بشری شده است.

آقای گوترش گفته است: ما آرزو داریم که حمله‌ها بر کمک کنندگان بشری و مردم ملکی به پایان برسد. ما آرزو داریم که حکومت بر تمامی جناح‌ها فشار وارد کند که از مردم ملکی حفاظت کنند. ما آرزو داریم که ارسال اسلحه به ارتش‌ها و گروه‌هایی که قوانین جهانی را نقض می‌کنند، متوقف شود و معافیت عاملان از جزا به پایان برسد.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی بشردوستی در اعلامیه‌ای گفته است که امسال قصد دارند به ۱۷.۳ میلیون نفر در افغانستان کمک کنند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.