• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3793 امروز 12

اخبار ویژه

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد حقانی: امارت اسلامی دستورات بین‌المللی را نمی‌پذیرد وزارت فواید عامه: کار قیر‌ریزی و بازسازی ۲۲ کیلومتر شاهراه کنر- نورستان آغازشد خبرنگاران در تخار رسماً از عکاسی و تصویربرداری منع شدند باقری: اگر امریکا اسرائیل دیوانه را کنترل نکند تمام زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنیم رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

6

وزارت تحصیلات عالی: شرایط بازگشایی مکاتب‌ و دانشگاه‌ها به روی دختران فراهم نشده است

  • کد خبر : 63694
  • 04 سنبله 1403 - 20:24
وزارت تحصیلات عالی: شرایط بازگشایی مکاتب‌ و دانشگاه‌ها به روی دختران فراهم نشده است

آقای ندیم در برنامه تشریح دستاوردهای یک‌ساله این وزارت افزوده که برخی افراد خودسرانه درباره آموزش دختران، اظهار نظرهای بدون توجیه می‌کنند و تأکید کرد که با زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی نمی‌توان خواسته‌های مردم را برآورده کرد. سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت: تحقیق علما جریان دارد. اگر در تحقیقات علما این ثابت شد که […]

آقای ندیم در برنامه تشریح دستاوردهای یک‌ساله این وزارت افزوده که برخی افراد خودسرانه درباره آموزش دختران، اظهار نظرهای بدون توجیه می‌کنند و تأکید کرد که با زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی نمی‌توان خواسته‌های مردم را برآورده کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت: تحقیق علما جریان دارد. اگر در تحقیقات علما این ثابت شد که آموزش طبقه اناث به این شکل جایز است، باور بر این است که در آن صورت جواز پیدا می‌کند.

ندا محمد ندیم همچنین گفت که تشکیل این وزارت نسبت به گذشته پنج هزار افزایش یافته و تأکید دارد که به کسی اجازه نمی‌دهند تا سند خیالی از آدرس‌های تحصیلی به دست آورد.

آقای ندیم در این باره گفت: از این به بعد در افغانستان فرصت این را به کسی نمی‌دهیم که برای ما محصل خیالی به جامعه تقدیم کند و بی‌جا به کسی دیپلوم بدهد.

برخی دیگر از مسئولان این وزارت نیز می‌گویند تا اکنون بیش از یکصد و سی نصاب تحصیلی از سوی آنان نهایی شده و به رهبر امارت اسلامی فرستاده شده است.

ریاست نشرات و ارتباطات عامه وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که در یک سال پسین، در کنار بخش‌های گوناگون تحصیلی، در بخش عرضه خدمات بهداشتی نیز فعالیت‌هایی داشته‌اند.

سردار ولی صالحی رییس انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی گفت: به طور کلی، ۱۳۱ نصاب بر اساس معیارهای دینی، ملی و بین‌المللی نهایی شده‌اند و به مقام عالی امارت اسلامی برای منظوری فرستاده شده‌اند.

از سوی دیگر، ضیاءالله هاشمی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی، می‌گوید که یازده برنامه دکتورا و بیست و شش برنامه کارشناسی ارشد و ۱۳ دانشکده جدید در سطح لیسانس و ۸۶ دیپارتمنت جدید در نهادهای تحصیلی مختلف ایجاد شده است.

ضیاءالله هاشمی همچنین از جذب یازده آموزگار خارجی برای دانشگاه اسلامی بین‌المللی افغان نیز خبر می‌دهد.

آقای هاشمی در این باره گفت: به هدف تربیت تخصصی و مسلکی نسل جوان کشور، از کشورهای مصر، ترکیه، ایران و دیگر کشورهای اسلامی، یازده استاد به دانشگاه بین‌المللی اسلامی افغان استخدام شده‌اند.

وزارت تحصیلات عالی آمار می‌دهد که بیش از ۵۵۷ میلیون افغانی عواید از توزیع دیپلوم‌ها و ترانسکریپت‌ها جمع‌آوری شده و حدود یکصد و نود هزار دانشجو هم‌اکنون در نهادهای تحصیلی امارت مشغول به تحصیل هستند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.