• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3801 امروز 8

اخبار ویژه

افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد

6

وزارت زراعت: ۲۷۱ پروژه در بخش‌های کشاورزی و مالداری اجراشده است

  • کد خبر : 63896
  • 09 سنبله 1403 - 0:18
وزارت زراعت: ۲۷۱ پروژه در بخش‌های کشاورزی و مالداری اجراشده است

عطاءالله عمری در برنامه گزارش‌دهی کارکاردهای یک‌ساله این وزارت، بر فراهم‌سازی زمینه کشت بدیل مواد مخدر برای کشاورزان کشور نیز تاکید ورزیده است. آقای عمری گفت: فاز اول کار کانال قوش‌تیپه تمام شده و کار روی بخش‌های دوم و سوم آن جریان دارد و نقطه آخر آن که اندخوی است، چند روز پیش کار کندن‌کاری […]

عطاءالله عمری در برنامه گزارش‌دهی کارکاردهای یک‌ساله این وزارت، بر فراهم‌سازی زمینه کشت بدیل مواد مخدر برای کشاورزان کشور نیز تاکید ورزیده است.

آقای عمری گفت: فاز اول کار کانال قوش‌تیپه تمام شده و کار روی بخش‌های دوم و سوم آن جریان دارد و نقطه آخر آن که اندخوی است، چند روز پیش کار کندن‌کاری در این نقطه هم آغاز شده است.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این برنامه هم‌چنان گفته است که این وزارت تلاش دارد از طریق میکانیزه سازی کشاورزی و مالداری، ترویج نباتات مقاوم در برابر خشک‌سالی، جلوگیری از قطع جنگلات، ذخیره‌سازی آب، اثرات منفی خشک‌سالی را در کشور کاهش دهد.

عطاءالله عمری در این باره افزود: به دهاقین خود آگاهی دهیم تا که آن‌ها سیستم دهقانی سنتی خود را تبدیل به سیستم عصری بکنند.

با این حال معین زراعت و مالداری این وزارت با ابراز امیدواری از عملی شدن تعهد جامعه جهانی برای پشتیبانی از کشاورزان در زمینه کشت بدیل گفته است که این وزارت برای پشتیبانی و ارایه کشت بدیل به کشاورزان با کشورهای گوناگونه در حال گفت‌وگو است و تا اکنون تخم‌های اصلاح شده محصولاتی چون زعفران، پنبه و هنگ را برای کشاورزان توزیع کرده است.

صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است: در زمینه کشت بدیل همرای موسسات خصوصی در تماس هستیم و به ما کشورهای مثل جاپان اطمینان داده‌اند که کمک می‌کنند و در نشست سوم دوحه نیز به ما اطمینان داده‌اند؛ اما تاکنون به گونه عملی کار را آغاز نکرده است.

بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی این وزارت در این برنامه گفته است که به هدف جلوگیری از ضایعات آب در کشور، کار ساخت‌وساز ۱۳۸ چکدم را روی دست گرفته‌اند که برخی این پروژه‌ها تکمیل شده‌اند. به گفته آقای فیضان، در کشور پنج سردخانه بزرگ ایجاد و حدود ۲۰ هکتار زمین از طریق غرس نهال احیای مجدد شده است.

بازمحمد فیضان گفت: ۱۳۸ چکدم بزرگ در ولایت‌های مختلف ایجاد شده و چکدم‌های کوچک نیز در تمام افغانستان در دامنه کوه‌ها که شما می‌توانید بببینید، ساخته شده است.

سرپرت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری همچنان ارایه یک اعشاریه سه میلیارد افغانی تمویل مالی اسلامی از سوی صندق انکشافی برای کشاورزان و بخش سکتور خصوصی، توزیع بیش از ۳۰هزار تن تخم اصلاح شده، توزیع ۶۴هزار تن کود کیمیاوی در همکاری با نهادهای خارجی، ایجاد پنج سردخانه، ایجاد طرح خرید و ذخیره‌سازی گندم اضافی از کشاورزان، ارایه برنامه‌های آموزشی برای بیش از ۱۵۰هزار کشاورز در ۳۴ ولایت کشور را از دست‌آوردهای این وزارت در جریان یک سال عنوان کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.