• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

8

کارخانه تولیدی روغن و پنبه‌ی بست پس از بازسازی دوباره به چرخه تولید بازگشت

  • کد خبر : 63067
  • 20 اسد 1403 - 20:27
کارخانه تولیدی روغن و پنبه‌ی بست پس از بازسازی دوباره به چرخه تولید بازگشت

دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد در مراسم گشایش این کارخانه می‌گوید که کارخانه دولتی بست هلمند، چهارمین شرکت بزرگ است که نقش سازنده‌ی در تقویت اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد. سرپرست وزارت اقتصاد گفت: «هر سرمایه‌گذار و تاجر ما باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری کند تا برای این مردم بی‌بضاعت کار ایجاد شود. هیچ […]

دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد در مراسم گشایش این کارخانه می‌گوید که کارخانه دولتی بست هلمند، چهارمین شرکت بزرگ است که نقش سازنده‌ی در تقویت اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

سرپرست وزارت اقتصاد گفت: «هر سرمایه‌گذار و تاجر ما باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری کند تا برای این مردم بی‌بضاعت کار ایجاد شود. هیچ شکی نیست که از این طریق سود هم به دست خواهند آورد.»

نورالحق انور رییس اداره امور گفت: « همان‌طور که در سقوط آن‌ها (حکومت قبلی) نصرت‌های الهی را دیدیم، اکنون در ساخت نظام و در هر بخش از پیش‌رفت‌ها نیز نصرت‌های خداوند را دیده و می‌بینیم.»

کارخانه بست هلمند که در ۲۴ ساعت، ظرفیت پروسس ۱۰۰ تن پنبه را دارد، محلوج، روغن، کنجاره، صابون و پوستین نیز، از تولیدات مهم آن به شمار می‌رود.

به گفته‌ی مسوولان، این کارخانه در مدت شش و نیم ماه، دوباره باز سازی شده است.

محمد قاسم ریاض سخنگوی والی هلمند گفت: « برای بازسازی این کارخانه یک کمیته‌ی ویژه تشکیل شده بود. این کارخانه در مدت شش و نیم ماه به‌طور کامل بازسازی شد.»

سرمایه‌گذاران در هلمند از امارت اسلامی می‌خواهند که سهولت‌های لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران این ولایت قرار داده و یک ساحه ویژه را برای ساخت شهرک صنعتی نیز، منظور کند.

رحمت‌الله نظری سرمایه‌گذار گفت:‌ «ما تقریباً حدود شصت کارخانه بزرگ داریم و سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم. از شما درخواست داریم که به کارخانه‌های ما توجه کنید و یک پارک صنعتی در منطقه بولان برای ما تصویب شود.»

باشنده‌های هلمند نیز، فعال‌سازی دوباره این کارخانه برای آبادی کشور مهم می‌دانند و بر فعال‌سازی کارخانه‌های بیش‌تر، تاکید دارند.

محمد ولی باشنده هلمند گفت: «این به نفع کشور است؛ مردم به کار مشغول می‌شوند، آبادانی کشور و خوشحالی مردم در این است. امیدواریم مسوولان کارخانه‌های بیش‌تری را نیز برای ما فعال کنند.»

سردار ولی باشنده هلمند می‌گوید: «اگر کارخانه‌های بیش‌تری فعال شوند، هلمند و قندهار جوانان و کارگران زیادی دارند که می‌توانند در این کارخانه‌ها کار کنند و برای آن‌ها اشتغال ایجاد شود.»

کارخانه تولیدی بست هلمند، حدود نیم قرن پیش، در زمان زما‌م‌داری محمد ظاهر شاه، ساخته شده که در اثر جنگ‌های گذشته و بی‌توجهی مسوولان، از فعالیت باز مانده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.