• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

11

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در گمرکات کشور پرسش‌برانگیز است

  • کد خبر : 63339
  • 27 اسد 1403 - 0:40
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در گمرکات کشور پرسش‌برانگیز است

محمد یونس مهمند معاون این اتاق در نشستی با بازرگانان و مقام‌های حکومتی در هرات، خواهان روشن شدن علت آتش‌سوزی در گمرک هرات شده است. معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افزود:پیشنهاد ما به دولت این است که در این زمینه یک هیأت مشخص تعیین شود. ما دو یا سه حادثه داشتیم؛ یکی در بولدک و […]

محمد یونس مهمند معاون این اتاق در نشستی با بازرگانان و مقام‌های حکومتی در هرات، خواهان روشن شدن علت آتش‌سوزی در گمرک هرات شده است.

معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افزود:پیشنهاد ما به دولت این است که در این زمینه یک هیأت مشخص تعیین شود. ما دو یا سه حادثه داشتیم؛ یکی در بولدک و یکی این‌جا در هرات. علت این حوادث باید برای ما روشن شود، چون این برای بخش خصوصی سؤال است که چرا چنین حوادثی رخ می‌دهند و چرا حداقل در گمرکات کپسول آتش‌نشانی وجود ندارد.

عبدالطیف قناویزیان معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفت: «هنگرهایی که ساخته شده و اجناس در آن تخلیه می‌شود، همان هنگرهایی است که پنجاه یا چهل سال پیش ساخته شده است و هیچ‌یک به معیارها برابر نیستند. هر لحظه امکان دارد، شاید فردا یا یک روز دیگر، حادثه دیگری رخ دهد.

بر بنیاد آمارهای گمرک هرات، نزدیک به چهل موتر حامل کالاهای بازرگانی در آتش‌سوزی اخیر از بین رفته‌اند.

شماری از بازرگانان متضرر، اداره گمرک را در مساله آتش‌سوزی مقصر می‌دانند و خواهان جبران خسارت هستند.

عبدالله یکی از بازرگانان گفت: دولت باید جبران خسارات مردم را نقدی بدهد و اگر نقدی نمی‌دهد، باید به کسانی که متضرر شده‌اند معافیت بدهد.

محمد فرخی بازرگان دیگر گفت:روند کاری در گمرک هرات بسیار کند سپری می‌شود و اکثریت موترها و اموالی که در گمرک متوقف بودند، می‌توانم بگویم که فقط برای یک امضاء باقی مانده بودند و برخی کارهای بسیار جزئی بود که ماه‌ها و هفته‌ها موترها در آن‌جا متوقف بودند.

مسئولان حکومتی می‌گویند که علت آتش‌سوزی روشن نیست و هنوز درباره پرداخت خسارت نیز تصمیم نگرفته‌اند.

محمد حامد احمد رییس گمرک هرات گفت: تا اکنون علت این آتش‌سوزی معلوم نشده است. یک هیأت مشترک از ولایت، قوماندانی امنیه، استخبارات و گمرک در این زمینه تحقیقات را آغاز کرده است تا این‌که در این زمینه تحقیق کند و فرد مجرم مشخص شود و عامل آتش‌سوزی که چگونه رخ داده است معلوم شود.

نورالدین ترابی رییس اداره مبارزه با رویدادهای طبیعی گفت: برخی از افراد می‌گویند که در این زمینه قانون وجود دارد که دولت مسوولیت دارد تا تاوان بدهد. چنین ماده قانونی در فکر ما نمی‌آید؛ اما خواهش ما این است که در حد توان دولت با این مردم به حساب درصدی کمک کند.

آتش‌سوزی در گمرک هرات پس از حدود یک ماه از آتش‌سوزی گسترده در بازار تجارتی ولسوالی سپین‌بولدک قندهار رخ داده است.

نزدیک به سه و نیم سال پیش، آتش‌سوزی بسیار گسترده و ویران‌گر در گمرک اسلام‌قلعه هرات رخ داد که صدها موتر حامل کالاهای بازرگانی در آن سوختند. چند ماه بعد، دو آتش‌سوزی نیز در گمرک ابونصر فراهی در فراه رخ داد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.