• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3801 امروز 8

اخبار ویژه

افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد

9

افزایش اخراج پناهجویان از آلمان در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 63841
  • 07 سنبله 1403 - 17:41
افزایش اخراج پناهجویان از آلمان در سال ۲۰۲۴

به گزارش آژانس خبری پامیر، تعداد اخراج های پناهجویان از آلمان همچنان در حال افزایش است. به گفته وزارت کشور فدرال، تقریباً ۹۵۰۰ نفر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ از آلمان اخراج شده‌اند. این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به پاسخ این وزارتخانه به درخواست حزب چپ در پارلمان منتشر کرده است. بر این […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، تعداد اخراج های پناهجویان از آلمان همچنان در حال افزایش است. به گفته وزارت کشور فدرال، تقریباً ۹۵۰۰ نفر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ از آلمان اخراج شده‌اند.

این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به پاسخ این وزارتخانه به درخواست حزب چپ در پارلمان منتشر کرده است. بر این اساس در دوره مشابه سال ۲۰۲۳، ۷۸۶۱ اخراج و در کل سال ۱۶۴۳۰ نفر اخراجی و در سال قبل از آن تقریبا تعداد اخراجی ها ۱۳۰۰۰ نفر بوده است.

بر این اساس ۹۱۵ نفر با پاسپورت ترکیه بیشترین گروهی را تشکیل می دادند که در نیمه اول سال اخراج شدند. افراد تحت تاثیر این اخراج ها از گرجستان (۸۳۹)، مقدونیه شمالی (۷۷۴)، افغانستان (۶۷۵)، آلبانی (۵۸۶) و سوریه (۵۳۴) بودند. اخراج ها عمدتاً به گرجستان، مقدونیه شمالی، اتریش، آلبانی و صربستان انجام شد. آلمان در حال حاضر پناهجویان را به سوریه و افغانستان اخراج نمی کند. این احتمال از زمان حمله مرگبار با چاقو به یک افسر پلیس در مانهایم در اواخر ماه مه در دولت فدرال آلمان مورد بحث قرار گرفته است.

“کلارا بانگر”، نماینده چپ‌گرا در پارلمان آلمان در این باره گفت که درخواست‌های مکرر برای اخراج بیشتر شده است و این آمارها سال‌ها به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

وی تاکید کرد: پس از حمله تروریستی در زولینگن، بار دیگر درخواست‌های تند برای اخراج‌های بیشتر بلند شد. باید گفت: اخراج ها اقدامی برای پیشگیری از جرم نیست. پیشگیری از جرم ملموس و راهبردهای مددکاری اجتماعی جوانان مورد نیاز است.

وزارت کشور آلمان با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو از ایالات آلمان خواسته که روند اخراج پناهجویان رد شده را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

اتحادیه پلیس آلمان هم بعد از حمله تروریستی اخیر در این کشور با چاقو خواستار تغییر رویه در شیوه اخراج پناهجویان شده است.

“نانسی فایزر”، وزیر کشور فدرال آلمان نیز ایالت ها را در مناقشات بر سر پناهجویان رد شده پاسخگو و مسئول دانست. این مقام آلمانی در این باره گفت: ما قبلاً پایه‌های حقوقی جدید جامعی برای بازگشت های بیشتر ایجاد کرده‌ایم تا افرادی که مجبور به ترک کشور هستند دیگر نتوانند از اخراج خود خودداری کنند. آنچه برای موفقیت بسیار مهم است این است که اختیارات و مقررات جدید به صورت محلی در ایالت های فدرال نیز اجرا شوند.

وی افزود: ایالت ها از هر گونه حمایت دولت فدرال برای این امر برخوردار خواهند بود.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نیز اخیرا از تصمیمات خود برای تشدید سریع قوانین اسلحه و اخراج های بیشتر پناهندگان بعد از حمله اخیر چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر شد، خبر داد.

حمله تروریستی اخیر توسط فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم ۳ کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

۲۴ ساعت بعد از این حمله تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که مظنون یک شهروند سوری ۲۶ ساله است که در سال ۲۰۲۲ به آلمان مهاجرت کرده و در بیله فلد درخواست پناهندگی داده است.

صدراعظم آلمان همچنین در جدیدترین اظهارات خود در واکنش به حمله تروریستی اخیر در کشورش اعلام کرد که می خواهد کنترل های موجود در مرزهای چند کشور همسایه را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.

شولتز در مصاحبه‌ای با نشریه “هوت ژورنال” ZDF گفت: این کنترل ها ثابت کرده‌اند که بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل است که او می خواهد کنترل های مرزی را تا زمانی که ممکن است ادامه دهد. ما همیشه باید این کار را در چارچوب قوانین اروپا انجام دهیم. اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که موفق خواهیم شد.

از اواسط اکتبر سال گذشته در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس و از سپتامبر ۲۰۱۵ در مرز آلمان و اتریش کنترل های مرزی وجود دارد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.