• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3802 امروز 9

اخبار ویژه

ثبت ۱۳۰۰ ولادت پیش از وقت در ولایت هرات افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد

8

برادر: در مراسم گشایش مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ وصل آسیای مرکزی با جنوب آسیا را مهم عنوان کرده است

  • کد خبر : 63893
  • 09 سنبله 1403 - 0:11
برادر: در مراسم گشایش مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ وصل آسیای مرکزی با جنوب آسیا را مهم عنوان کرده است

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که ملا عبدالغنی برادر در مراسم گشایش مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ، افتتاح این مرکز را در گسترش روابط سیاسی، افزایش صادرات و وصل آسیای مرکزی با جنوب آسیا مهم عنوان کرده است. در حاشیه مراسم گشایش این مرکز، ملا عبدالغنی برادر با برخی از مقام‌های ازبیکستانی به‌شمول نخست‌وزیر آن کشور […]

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که ملا عبدالغنی برادر در مراسم گشایش مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ، افتتاح این مرکز را در گسترش روابط سیاسی، افزایش صادرات و وصل آسیای مرکزی با جنوب آسیا مهم عنوان کرده است.

در حاشیه مراسم گشایش این مرکز، ملا عبدالغنی برادر با برخی از مقام‌های ازبیکستانی به‌شمول نخست‌وزیر آن کشور دیدار و درباره توسعه روابط بازرگانی و جلب سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای برادر افزوده است که گشایش این مرکز فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناسبات تجارتی و کاری را در هر دو کشور افزایش می‌دهد.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی درباره سفر هیات امارت اسلامی به شهر مرزی ترمذ و گشایش این مرکز گفت:در جریان گشایش این مرکز، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که با گشایش این مرکز، در روابط مشترک تجارتی و همکاری منطقوی یک گام مهم برداشته می‌شود.

نخست‌وزیر ازبیکستان گفته که تاشکند آماده است تا زمینه صادرات میوه تازه افغانستان را به کشورهای آسیای مرکزی و سایر کشورها فراهم سازد.

سخی‌احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن درباره اهمیت این‌گونه سفرها گفت: سفرهای هیات‌های بلندپایه ازبیکستان به افغانستان و هم‌چنان سفرهای متعدد هیات افغانستان به آن کشور نشان‌دهنده توسعه روابط تجارتی ما با ازبیکستان است که می‌توانیم از ظرفیت‌های یک‌دیگر استفاده کنیم.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که سرمایه‌گذاری افغان‌ها در مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ می‌تواند صادرات از افغانستان را بیشتر بسازد.

خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این باره گفت: شرایط در این‌جا بسیار سهل است و هر کس‌ می‌تواند به آسانی سرمایه‌گذاری بکند و افغان‌ها هم می‌توانند اموال خود را آن‌جا ببرند و به فروش برسانند.

در سوی دیگر ملا عبدالغنی برادر در حاشیه مراسم گشایش این مرکز با معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز دیدار کرده است. آقای برادر ضمن استقبال از آغاز فعالیت سفارت آن کشور در کابل، از سکتور خصوصی آذربایجان خواسته است که در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز تاکید کرده است که کشورش آماده فعال‌سازی مجدد مسیر لاجورد به منظور گسترش روابط تجارتی خود با افغانستان و افزایش سطح واردات است.

میرشکیب میر آگاه مسایل اقتصادی درباره روابط با آذربایجان گفت: همکاری آذربایجان با افغانستان در قسمت تسهیل دست‌رسی افغانستان به بازارهای اروپایی از طریق انتقال کالاهای افغانستان از راه لاجورد می‌تواند به نفع تجارت افغانستان تمام شود.

این در حالی‌ست که کم‌تر از دو هفته پیش هیاتی به ریاست نخست‌وزیر ازبیکستان به افغانستان آمد که در نتیجه و ۳۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بازرگانی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر میان کابل و تاشکند به امضا رسید.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.