• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

9

ساخت ۴۰۰ مرکز درمانی جدید پس از روی کار آمدن امارت اسلامی

  • کد خبر : 63139
  • 22 اسد 1403 - 1:09
ساخت ۴۰۰ مرکز درمانی جدید پس از روی کار آمدن امارت اسلامی

عبدالله رییس ارتباطات خارجه  وزارت صحت، در برنامه فراغت دانشجویان طب یک دانشگاه خصوصی افزود که ولسوالی‌های زیادی محروم از مرکز‌های درمانی هستند و باید به این موضوع توجه شود. رییس ارتباطات خارجه وزارت صحت در این باره گفت: حدود چهارصد تعمیرات را ما افتتاح کردیم و خدمات عرضه می‌کنند. روز جمعه ما رفته بودیم […]

عبدالله رییس ارتباطات خارجه  وزارت صحت، در برنامه فراغت دانشجویان طب یک دانشگاه خصوصی افزود که ولسوالی‌های زیادی محروم از مرکز‌های درمانی هستند و باید به این موضوع توجه شود.

رییس ارتباطات خارجه وزارت صحت در این باره گفت: حدود چهارصد تعمیرات را ما افتتاح کردیم و خدمات عرضه می‌کنند. روز جمعه ما رفته بودیم به یک ساحه بسیار دور دست ولسوالی سید کرم که به دها کیلومتر هم یک مرکز درمانی نبود.

هم‌زمان، برخی از آموزگاران در این برنامه از جوانان خواستند تا در کشور بمانند و در بخش‌های گوناگون تحصیلات‌شان را توسعه دهند.

محمد افضل خوستی رییس دانشگاه خصوصی گفت: «از فارغان خواست ما این است که در کنار مردم مظلوم و درد دیده خود که خیلی رنج دیده اند و از هر نگاه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در مشکل بوده‌اند در کنار شان باشند.»

در همین حال، برخی از جوانانی که تازه فارغ شده‌اند از امارت اسلامی انتظار دارند تا برای آن‌ها زمینه کار در نهاد‌های بهداشتی دولتی فراهم شود.

یوسفزی فارغ شده گفت: «درس‌های ما خلاص شده و ما هم می‌خواهیم که در نهادهای دولتی برای ما زمنیه کار فراهم شود.»

عبید فارغ شده گفت: «همه‌ساله از پوهنتوها به صدها و هزاران تن از رشته‌های مختلف سند فراغت به دست می‌آورند از دانشکده طب و زمنیه کار برای ما خیلی محدود است و جوانان از کشور فرار می‌کنند.»

این در حالی‌ست که افغانستان در بخش‌های گوناگون، به شمول بخش بهداشت در مناطق دور دست، با چالش‌هایی روبه‌رو است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.