• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

2

سنگ‌بنای بزرگترین مدرسه دینی با همکاری ازبیکستان در شهر مزارشریف گذاشته شد

  • کد خبر : 63615
  • 02 سنبله 1403 - 1:09
سنگ‌بنای بزرگترین مدرسه دینی با همکاری ازبیکستان در شهر مزارشریف گذاشته شد

فرقت نظر اوف سرقونسل ازبیکستان در شهر مزارشریف می‌گوید که ساخت این مدرسه ۶ میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و گنجایش یک‌هزار نفر را دارد. به گفته‌ی او این مدرسه دینی به خواست والی بلخ ساخته می‌شود. سرقونسل ازبیکستان در شهر مزارشریف افزود: ما برای این پروژه یک سال را در نظر گرفتیم که تا یک […]

فرقت نظر اوف سرقونسل ازبیکستان در شهر مزارشریف می‌گوید که ساخت این مدرسه ۶ میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و گنجایش یک‌هزار نفر را دارد.

به گفته‌ی او این مدرسه دینی به خواست والی بلخ ساخته می‌شود.

سرقونسل ازبیکستان در شهر مزارشریف افزود: ما برای این پروژه یک سال را در نظر گرفتیم که تا یک سال دیگر این پروژه به اتمام می‌رسد.

مسئولان محلی بلخ از ایجاد این مدرسه از سوی اوزبیکستان ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند وحدت و انسجام درمیان کشورهای اسلامی روز به‌روز در حال استحکام و تقویت است.

نورالهادی ابو ادریس معاون والی بلخ تصریح کرد: این نشانه هماهنگ بودن امت اسلامی است. در بین مسلمان‌ها اتفاق وحدت یکپارچگی روز به‌روزدر حال بیش‌تر شدن است.

مسئولان این ولایت ایجاد این مدرسه از سوی ازبیکستان را، در راستای تحکیم روابط میان دو کشور اثرگذار می‌دانند.

عبدالجلیل شهیدخیل رییس معارف بلخ گفت: ایجاد این مدرسه انشاءالله به استحکام روابط میان افغانستان و ازبیکستان قوت بیش‌ترخواهد بخشید.

ذبیح‌الله نورانی رییس اطلاعات و فرهنگ گفت:  در سطح افغانستان این بزرگ‌ترین مدرسه است به اساس همین مدرسه بخش تعلیم ما تقویت می‌شود.

سرقونسل ازبیکستان در شهر مزارشریف از تحکیم روابط با افغانستان اطمینان می‌دهد و می‌افزاید که قرار است صدور ویزای تحصیلی و بازرگانی به‌زودی از جانب ازبیکستان برای شهروندان افغانستان از سر گرفته شود.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.