• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3793 امروز 12

اخبار ویژه

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد حقانی: امارت اسلامی دستورات بین‌المللی را نمی‌پذیرد وزارت فواید عامه: کار قیر‌ریزی و بازسازی ۲۲ کیلومتر شاهراه کنر- نورستان آغازشد خبرنگاران در تخار رسماً از عکاسی و تصویربرداری منع شدند باقری: اگر امریکا اسرائیل دیوانه را کنترل نکند تمام زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنیم رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

3

عبدالمجید آخند: به پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت متعهدهستیم

  • کد خبر : 63763
  • 05 سنبله 1403 - 21:11
عبدالمجید آخند: به پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت متعهدهستیم

عبدالمجید آخند سرپرست وزارت شهدا و معلولان از سرعت بخشیدن روند پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت در کشور، اطمینان می‌دهد. عبدالمجید آخند که به هدف بازدید از وضعیت افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا به مزارشریف سفر کرده است می‌گوید، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون، هفت میلیارد افغانی را برای آنان، […]

عبدالمجید آخند سرپرست وزارت شهدا و معلولان از سرعت بخشیدن روند پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت در کشور، اطمینان می‌دهد.

عبدالمجید آخند که به هدف بازدید از وضعیت افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا به مزارشریف سفر کرده است می‌گوید، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون، هفت میلیارد افغانی را برای آنان، حقوق پرداخت کرده‌اند.

سرپرست وزارت شهدا و معلولان بیان کرد:بودجه‌ که از سوی رهبری امارت اسلامی برای ما تصویب شده ۱۲میلیارد افغانی است که در شش ماه نخست سال ما ۷ میلیارد آن را برای خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت پرداخت کردیم و پول باقی‌مانده را نیز برای آنان توزیع خواهیم کرد.

رییس شهدا و معلولان بلخ می‌گوید که حدود ۹ هزار نفر واجد شرایط، در این ولایت شناسایی شده‌اند و از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون، نزدیک به ۷ هزار نفر آنان، حقوق دریافت کرده‌اند.

جان محمد حکمت رییس شهدا و معلولان بلخ گفت: امسال تاکنون اسنادهای که ما نزد خود ثبت کردیم برای آن‌های که اسنادهای شان تکمیل بود برای کم و بیش ۴هزار معلول و ۲۸۰۰ خانواده شهدا معاش‌های شان را اجرا کردیم و تلاش داریم که برای دیگران که اسنادهای شان مشکل دارد، پس از حل شدن برای آنان هم از بودجه که داریم حقوق شان را پرداخت کنیم.

شماری از افراد دارای معلولیت اما خواهان ایجاد فرصت‌های کاری و آموزشی هستند.

عبدالرحیم صفا نابینا گفت: در قسمت‌ مهارت‌‌های افراد دارای معلولیت باید با موسسات خارجی که در افغانستان کار می‌کند تفاهم صورت گیرد تا بتوانند که با یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای زندگی شان را پیش ببرند و هم‌چنان در قسمت بورسیه‌های تحصیلی کشورهای خارجی باید معلولان سهم داشته باشند.

سیدمحمد یزدان‌پرست فعال حقوق افراد دارای معلولیت گفت: عدم موجودیت مکتب‌های ویژه نابینایان و ناشنوایان در اکثر ولایت‌های کشور از چالش‌های جدی فراراه افراد دارای معلولیت است و امیدواریم که حکومت سرپرست در این زمینه توجه جدی کند.

این در حالی است که شماری از افراد دارای معلولیت در کشور، دست‌رسی نداشتن به آموزش، به‌خدمات بهداشتی و محروم بودن از حقوق معلولیت را، یکی از چالش‌های جدی در برابر خود شان دانسته و خواهان رسیدگی به آن، هستند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.