• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3780 امروز 13

اخبار ویژه

عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند

7

وزارت اقتصاد:دست‌آوردهای یک ساله خود را تشریح کرد

  • کد خبر : 62657
  • 12 اسد 1403 - 0:32
وزارت اقتصاد:دست‌آوردهای یک ساله خود را تشریح کرد

مسوولان در وزارت اقتصاد روز پنج‌شنبه در برنامه تشریح دست‌آوردهای یک ساله گفته‌اند که در سال جاری خورشیدی کار روی بیش از ۱۳۰۰ پروژه به ارزش ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دالر در کشور جریان دارد. بر بنیاد گفته‌های مسوولان این وزارت، این پروژه‌ها از سوی نهادهای غیرحکومتی در ولایت‌های گوناگون کشور اجرا می‌شوند. وزارت اقتصاد […]

مسوولان در وزارت اقتصاد روز پنج‌شنبه در برنامه تشریح دست‌آوردهای یک ساله گفته‌اند که در سال جاری خورشیدی کار روی بیش از ۱۳۰۰ پروژه به ارزش ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دالر در کشور جریان دارد.

بر بنیاد گفته‌های مسوولان این وزارت، این پروژه‌ها از سوی نهادهای غیرحکومتی در ولایت‌های گوناگون کشور اجرا می‌شوند.

وزارت اقتصاد هم‌چنان تاکید ورزیده است که نهایی‌سازی ستراتیژی پنج ساله انکشاف ملی افغانستان از اولویت‌های مهم این وزارت در سال جاری است.

عبداللطلیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد با رد گزارش نهادهای خارجی مبنی بر ناامنی غذایی در افغانستان، گفته است که امارت اسلامی در سه سال پسین با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی توانسته است سطح ناامنی خوراکی را کاهش دهد.

آقای نظری افزود: «مطالعات ما نشان می‌دهد که ناامنی غذایی در افغانستان کاهش پیدا کرده. هرچند برخی گزارش‌ها از سوی رسانه‌های بین‌المللی هرازگاهی منتشر می‌شود که آن قسمت‌ اش که درست است، را تایید می‌کنیم و آن قسمت‌هایش که مبالغه صورت می‌گیرد، آن را ما رد می‌کنیم به‌خاطری‌که ما در این ارتباط احصاییه داریم، آمار داریم که وضعیت غذایی الحمدالله نسبت به سال‌های گذشته یک روند بهبود را نشان می‌دهد.»

عبدالرحمن حبیب سخنگوی وزارت اقتصاد در این برنامه گفته است که در حال حاضر ۲هزار ۴۷۷ موسسه غیرحکومتی در افغانستان فعالیت دارند که از این میان، ۲هزار ۱۹۹ آن داخلی و متباقی خارجی اند. به گفته آقای حبیب، در سال ۱۴۰۲ خورشیدی ۱۵۹ موسسه داخلی و ۱۴ موسسه خارجی از این وزارت جواز فعالیت دریافت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت اقتصاد افزود: «۲۱۹۹ نهاد داخلی و ۲۷۸ موسسه خارجی که مجموعا ۲۴۷۷ موسسه غیرامارتی است، فعالیت دارند.»

رییس انسجام نهادهای غیردولتی با اشاره به متوقف شدن فعالیت برخی از نهادهای غیردولتی در جریان سه سال پسین گفته است که نهادهای کمک کننده باید با نظرداشت پالیسی امارت اسلامی و رضایت مردم افغانستان فعالیت کرده و بر تطبیق پروژه‌های توسعه‌ای به هدف ایجاد زمینه‌های کاری تلاش کنند.

عبدالسلام اشرفی رییس انسجام نهادهای غیردولتی در این برنامه گفته است: «چهار مورد مهم است که همه موسسات باید تطبیق کنند. پروژه بر اساس عنعنات افغانی دیزاین شود؛ همین قسم تحلیل‌های اقتصادی نیز بکنند و محصول نهایی به مردم مظلوم ارایه شود.»

بر بنیاد اطلاعات وزارت اقتصاد، در سال ۱۴۰۲ خورشیدی از سوی نهادهای کمک‌کننده در ولایت‌های گوناگون حدود ۲۱۹۴ پروژه در بخش کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه‌ای عملی شده که برای بیش از ۳۰۰هزار نفر فرصت‌های کاری ایجاد شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.