• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3780 امروز 13

اخبار ویژه

عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند

10

کار استخراج سه معدن نمک در ولایت فاریاب آغاز شد

  • کد خبر : 62748
  • 14 اسد 1403 - 0:41
کار استخراج سه معدن نمک در ولایت فاریاب آغاز شد

قرار است شرکت قراردادی افزون بر ایجاد فرصت‌های شغلی، ساخت جاده و فراهم کردن امکانات رفاهی، یک فابریکه پروسس نمک را نیز ایجاد کند. مساحت مجموعی این پروژه‌ها ۱۴ کیلومترمربع است و برای ۱۵ سال قرارداد شده است. میزان استخراج از این معدن‌ها به ۲هزار و ۵۰۰ تن در روز می‌رسد. مقام‌های وزارت معادن و […]

قرار است شرکت قراردادی افزون بر ایجاد فرصت‌های شغلی، ساخت جاده و فراهم کردن امکانات رفاهی، یک فابریکه پروسس نمک را نیز ایجاد کند.

مساحت مجموعی این پروژه‌ها ۱۴ کیلومترمربع است و برای ۱۵ سال قرارداد شده است. میزان استخراج از این معدن‌ها به ۲هزار و ۵۰۰ تن در روز می‌رسد.

مقام‌های وزارت معادن و پترولیم گفته‌اند که افغانستان سالانه به ۳۰۰هزار تن نمک نیاز دارد و تنها نمک تخار، برای هزار سال آینده به افغانستان کفایت می‌کند.

همایون افغان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم در برنامه آغاز کار این معدن‌ها گفته است که جلو استخراج غیرقانونی معدن‌ها در کشور گرفته شده و زمینه برای سرمایه‌گذاری‌ها روی معدن فراهم است.

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت: «ما سالانه حدود ۳۰۰هزار تن نمک در کشور ضرورت داریم. بیشترین این نمک، نمک خوراکی، صنعتی و حیوانی است. افغانستان به قدری منابع نمک دارد که تنها نمک تخار ما برای یک‌هزار افغانستان کفایت می‌کند.»

سهراب عثمانی نماینده شرکت پیمان‌کار گفت: «معدن بزرگ و مهم نمک را از طریق داوطلبی آزاد و شفاف برای پانزده سال بدست آوردیم.»

شماری از مسوولان محلی و علمای دینی در فاریاب، کار استخراج معادن نمک در این ولایت را در رشد اقتصادی کشور مهم دانسته و خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر و تطبیق پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در این ولایت شده‌اند.

عبدالاحد فضلی والی فاریاب گفت: «بالای همه بازرگانان، به خصوص بازرگانان فاریاب صدا می‌زنیم که زمینه اکنون مساعد است و بیایید در افغانستان سرمایه‌گذاری کنید.»

شماری از کارگران در فاریاب نیز گفته‌اند که با آغاز کار استخراج معدن‌های نمک، فرصت‌های کاری بیشتری برای جوانان فراهم خواهد شد.

غلام سخی یکی از کارگران گفت: «خواستم از امارت همین است که افغانستان معادن زیاد دارد، این معدن‌ها را نگه‌داری و کار روی آن را آغاز کند تا برای مردم کار پیدا شود.»

با افتتاح سه معدن از جمله معدن نمک میمنه، درزآب و اندخوی امیدواری‌ها بر این است تا میزان واردات نمک به کشور به صفر برسد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.