• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

0

ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند

  • کد خبر : 64991
  • 02 میزان 1403 - 14:09
ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند

ریاست شرکت‌های امارتی می‌گوید که این ریاست ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون در چوکات خود دارد که بیش‌ترین آن‌ها فعالیت دارند. احمد جان بلال، سرپرست شرکت‌های امارتی در برنامه ارایه کارکردهای یک ساله خود می‌افزاید که پیش‌رفت ۶۴ درصدی کار فاز دوم کانال قوش‌تیپه، افزایش در تولید سمنت، تلاش بر افزایش استخراج نفت و گاز […]

ریاست شرکت‌های امارتی می‌گوید که این ریاست ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون در چوکات خود دارد که بیش‌ترین آن‌ها فعالیت دارند.

احمد جان بلال، سرپرست شرکت‌های امارتی در برنامه ارایه کارکردهای یک ساله خود می‌افزاید که پیش‌رفت ۶۴ درصدی کار فاز دوم کانال قوش‌تیپه، افزایش در تولید سمنت، تلاش بر افزایش استخراج نفت و گاز در شمال کشور و ترمیم کارخانه‌های گوناگون حکومتی از فعالیت‌های مهم یک سال پسین این ریاست به شمار می‌روند.

سرپرست شرکت‌های امارتی افزود: شرکت دولتی سپین‌زر فعال شد و بعد از آن فابریکه برنج بغلان ماشین‌هایش ترمیم شد، فابریکه نساجی قندهار و فابریکه پشمی نساجی قندهار، تصدی بست هلمند و نساجی مزار فعال شده‌اند.

شرکت انکشاف ملی که بخشی از این ریاست است. آمار می‌دهد که کار کندن کاری فاز دوم کانال قوش‌تیپه ۶۴ درصد پیش‌رفته است.

معاون مالی و اداری این اداره نگرانی‌های مبنی بر پرداخت نشدن هزینه شرکت‌های قراردادی را بی‌جا می‌خواند و می‌افزاید که پول قراردادی‌ها در زمان معین آن تصفیه شده و کار به گونه‌ی عادی در پروژه کانال قوش‌تیپه جریان دارد.

عبدالولی عادل معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی گفت: از شروع کندن کاری و استرکچرها به شکل نورمال روان است و به شرکت‌ها هم پول شان داده شده و هیچ نوع مشکل در کانال قوش‌تیپه نیست.

شرکت نفت و گاز نیز می‌گوید که این اداره از فساد اداری و احتکار در بازار نفت و گاز جلوگیری کرده و رقابت ناسالم میان بازرگانان نیز در پروسه تورید مواد نفتی از بین رفته است.

رییس شرکت نفت و گاز می‌افزاید که نوسانات در بهای نفت در بازار جهانی و همچنین ارزهای خارجی، چالش‌های ترانسپورتی و رویدادهای سیاسی و نظامی در جهان از علت‌های مهم بهای بلند مواد نفتی به شمار  می‌روند.

محمد نصیر رحیمی رئیس شرکت نفت و گاز گفت: سال گذشته ۸۵ مغازه توزیع پرچون گاز را داشتیم و حالا ۱۱۷ مغازه داریم الحمدالله و پلان این است که در آینده نزدیک در شهرهای بزرگ چون هرات، قندهار، جلال‌آباد و مزار شریف وسعت بدهیم این پروسه را.

شرکت برشنا نیز به باشندگان پایتخت اطمینان می‌دهد که تا دو سال آینده انرژی ۲۴ساعته را از منابع گوناگون داخلی برای باشندگان کابل تامین خواهند کرد.

عبدالباری عمر رئیس اجرایی شرکت برشنا گفت: ان‌شا‌ء‌الله در دو سال آینده در کابل و مناطق نزدیک آن برق ۲۴ ساعته خواهد شد اگر آن ساحه پارک‌های صنعتی است یا بازرگانی یا اداره‌های دولتی است به همه‌ی آن برق ۲۴ ساعته می‌رسد.

بر بنیاد آمارهای ریاست عمومی شرکت‌های امارتی هم‌اکنون ۸۰ درصد شبکه فایبر نوری معیاری شده و کار یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه فایبر نوری در کشور نیز جریان دارد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.