• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

3

شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی

  • کد خبر : 64293
  • 18 سنبله 1403 - 0:54
شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی

شماری از باشنده‌های  پامیر بدخشان، می‌گویند که با چالش‌های زیادی از جمله کم‌بود دوا، پزشک و قابله رو به‌رو هستند. باشند‌ه‌های پامیر خُرد می‌گویند که در این منطقه یک مرکز درمانی فعالیت دارد و تنها یک پزشک و چند کارمند صحی در آن فعالیت می‌کنند. حاجی بوتو باشنده پامیر خُرد بدخشان گفت:مردم دور افتاده است، مریضی‌اش […]

شماری از باشنده‌های  پامیر بدخشان، می‌گویند که با چالش‌های زیادی از جمله کم‌بود دوا، پزشک و قابله رو به‌رو هستند.

باشند‌ه‌های پامیر خُرد می‌گویند که در این منطقه یک مرکز درمانی فعالیت دارد و تنها یک پزشک و چند کارمند صحی در آن فعالیت می‌کنند.

حاجی بوتو باشنده پامیر خُرد بدخشان گفت:مردم دور افتاده است، مریضی‌اش که این جا تداوی نشد و گپ‌اش که به فیض‌آباد کشید، دو صد هزار افغانی مصرف‌اش می‌شود.

عبدالحق باشنده دیگر چنین می‌گوید: کلینک‌ ما بهترین ساختمان دارد، اما از نگاه داکتر خیلی کم‌بود داریم، داکتر ما صحیح نیست، به اندک ترین مریض فیض آباد می‌رویم، رفت و آمد شصت هزار مصرف می‌کنیم.

اما معاون والی بدخشان، می‌گوید که در سه سال حکومت سرپرست در پامیر خُرد، کارهای چشم‌گیری صورت گرفته است.

امین‌الله طیب معاون والی بدخشان گفت: در پامیر خُرد، الحمدالله تمام امکانات به آن جا رسیده است، سرک، کلینیک، اداراه تعلیمی به شاگرد‌ها ساخته شده مکتب و مدرسه جور شده است.

بدخشان در شمال شرق کشور از ولایت‌های است که باشند‌ه‌های مناطق مرزی آن با چالش‌های زیادی از جمله دسترسی نداشتن به خدمات بهداشتی، مخابراتی، معارف و آب سالم آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.