• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3656 امروز 12

اخبار ویژه

تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است

1

صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است

  • کد خبر : 64906
  • 31 سنبله 1403 - 11:57
صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است

یک عضو هیات مدیره این صندوق تاکید می‌ورزد که صندوق امانی به گونه‌ی مستقل عمل کرده که هدف آن ثبات ارزش پولی، حفظ قیمت‌ها و ثبات سکتور مالی است. شاه محمد محرابی عضو هیات مدیره صندوق امانی افغانستان گفت: این صندوق به گونه مستقل عمل کرده و به هدف، دریافت، حفاظت و هزینه آن بخاطر […]

یک عضو هیات مدیره این صندوق تاکید می‌ورزد که صندوق امانی به گونه‌ی مستقل عمل کرده که هدف آن ثبات ارزش پولی، حفظ قیمت‌ها و ثبات سکتور مالی است.

شاه محمد محرابی عضو هیات مدیره صندوق امانی افغانستان گفت: این صندوق به گونه مستقل عمل کرده و به هدف، دریافت، حفاظت و هزینه آن بخاطر فایده مردم افغانستان فعالیت می‌کند. ثبات ارزش پولی و حفظ قیمت‌ها و اساسی‌ترین هدف آن ثبات سکتور مالی است. این صندوق بخاطر اهداف بشری ایجاد نشده است.

اما وزارت اقتصاد بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهد تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد بسازد.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: تمام دارایی‌های افغانستان که در خارج از کشور مسدود و بلوکه شده، حق مشروع و منطقی مردم افغانستان است. بنابراین ما می‌خواهیم که هرچه زودتر این پول‌ها در دست مردم افغانستان و امارت اسلامی قرار گیرد تا در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: امیدوارم جامعه جهانی از این فشارهای اقتصادی دست بردارد تا منفعت آن به مردم افغانستان برسد. مثلاً اگر سکتور خصوصی از آن استفاده کند، به اقتصاد، ایجاد زمینه کار و فقرزدایی کمک خواهد کرد.

پس از تحولات سیاسی در آگست ۲۰۲۱ میلادی در کشور، بیش از ۹ میلیارد دالر دارایی‌های کشور در بانک‌های ایالات متحده و بانک‌های اروپایی منجمد شده است که از این میان ۳.۵ میلیارد دالر به صندوق امانی انتقال یافت، اما تاکنون سرنوشت شش میلیارد دیگر دارایی‌های کشور روشن نیست.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.