• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

2

کاظمی قمی:با همکاری افغانستان طرح امنیتی در مرز انجام می‌شود

  • کد خبر : 64369
  • 20 سنبله 1403 - 2:40
کاظمی قمی:با همکاری افغانستان طرح امنیتی در مرز انجام می‌شود

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان گفته است که همکاری تهران با حکومت سرپرست افغانستان در تامین امنیت مرزها و مبارزه با هراس‌افگنی و قاچاق مواد مخدر جریان دارد. آقای کاظمی قمی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های ایرانی، هم‌چنان گفته است که عملی‌سازی طرح انسداد مرزها با افغانستان و […]

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان گفته است که همکاری تهران با حکومت سرپرست افغانستان در تامین امنیت مرزها و مبارزه با هراس‌افگنی و قاچاق مواد مخدر جریان دارد.

آقای کاظمی قمی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های ایرانی، هم‌چنان گفته است که عملی‌سازی طرح انسداد مرزها با افغانستان و پاکستان آغاز شده و این پروژه در حال پیشرفت است.

سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان در این باره افزوده است: ستاد کل نیروهای مسلح با کمک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان را آغاز کرده‌اند، اما چون طول این دیوارکشی وسیع است، تا حدودی زمان می‌برد. در هر حال طرح‌های امنیتی در مرز اکنون در حال انجام است که همکاری با حکومت سرپرست افغانستان یکی از آن‌هاست.

پیش از این حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته بود که اجرای پروژه انسداد مرزی با افغانستان حق ایران است و این پروژه با توافق و هماهنگی امارت اسلامی اجرا می‌شود.

شماری از آگاهان مسایل نظامی و سیاسی به این باور اند که راه‌های تفاهم نه تنها چالش‌ها میان افغانستان و ایران را حل می‌کنند، بل روابط دو کشور نیز توسعه می‌یابد.

عزیز ستانکزی آگاه مسایل نظامی گفت: انتخاب راه تفاهم می‌تواند تمام مشکلات میان افغانستان و ایران را حل کنند. ایران در حال حاضر با امارت اسلامی درباره حل هر موضوع از راه تفاهم پیش می‌رود.

معین گل سمکنی یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی می‌گوید: هر دو کشور مسئولیت دارند تا مسایلی را که با معیارهای جهانی و منطقه برابر باشد، از راه گفت‌وگو و تفاهم حل کنند.

مقام‌های ایرانی پیش از این گفته بودند که انسداد مرزها در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان تا سه سال تکمیل می‌شود و ایران برای اجرای پروژه انسداد مرزها، سه میلیارد دالر در اختیار نیروهای مسلح خود قرار داده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.