• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

0

آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند

  • کد خبر : 65174
  • 07 میزان 1403 - 0:52
آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند

کارن ژان پییر سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفته است که اگر امارت اسلامی خواستار رفع تحریم‌ها و مشروعیت بین‌المللی است، باید به تعهدات‌اش عمل کند. سخن‌گوی کاخ سفید هم‌چنان به خبرنگاران گفته است که واشنگتن به تعامل‌اش با حکومت سرپرست برای حرمت گذاشتن به مسایل حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان و رهایی […]

کارن ژان پییر سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفته است که اگر امارت اسلامی خواستار رفع تحریم‌ها و مشروعیت بین‌المللی است، باید به تعهدات‌اش عمل کند.

سخن‌گوی کاخ سفید هم‌چنان به خبرنگاران گفته است که واشنگتن به تعامل‌اش با حکومت سرپرست برای حرمت گذاشتن به مسایل حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان و رهایی شهروندان امریکایی از بند امارت اسلامی، ادامه می‌دهد. خانم ژان پییر افزوده که نیاز است زنان در افغانستان در بخش‌های گوناگون جامعه مشارکت داشته باشند.

کارن ژان پییر گفته است: طالبان خواستار مشروعیت بین‌المللی و حذف از لیست تحریم‌ها و تامین مالی خارجی برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد افغانستان هستند، این آرمان‌ها مستلزم آن است که طالبان حداقل به تعهدات خود عمل کنند. افغانستان نمی‌تواند اقتصاد خود را تقویت کند مگر این‌که زنان بتوانند بدون محدودیت در تمام بخش‌های جامعه مشارکت کنند. ما به تعامل با طالبان در مورد موضوعات موردعلاقه خود ادامه خواهیم داد، به عنوان مثال در مورد احترام به حقوق زنان و دختران و بازگرداندن شهروندان امریکایی که به اشتباه بازداشت شده‌اند.

پیش از این نیز وزارت خارجه امریکا گفته بود که بازداشت شهروندان امریکایی در افغانستان، مانع تعامل مثبت این کشور با حکومت سرپرست افغانستان است.

امارت اسلامی تا اکنون در این باره چیزی نگفته؛ اما پیش از این بارها تاکید کرده است که به آن‌چه با جهان تعهد کرده، عمل کرده است.

سخنگوی امارت اسلامی پیش از این تایید کرده بود که دو شهروند امریکایی و برخی دیگر از شهروندان خارجی به دلیل تخلفات قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند.

هیواد زازی آگاه مسایل سیاسی درباره اهمیت توازن در سیاست امارت اسلامی گفت: وقتی که حرف از بریکس می‌شود، آن‌ها موضوع حقوق بشر و زندانیان را مطرح می‌کنند. بهتر این است که امارت اسلامی توازن در تعامل بین شرق و غرب را حفظ کند و سیاست متوازن را پیش ببرد.

سیداکبر سیال وردک یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: می‌خواهد با این عوامل، میان امارت اسلامی، منطقه و کشورهای عضو بریکس که اکنون می‌خواهند امارت اسلامی را در این نشست سهم دهند، فاصله ایجاد کنند.

امارت اسلامی به تازگی گفته است که هیاتی از حکومت سرپرست علاقه‌ دارد که در نشست بریکس که تا کم‌تر از یک ماه دیگر در کازان روسیه برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.