• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3802 امروز 9

اخبار ویژه

ثبت ۱۳۰۰ ولادت پیش از وقت در ولایت هرات افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد

6

اداره امور زندان‌ها: در حال حاضر یازده هزار زندانی محکوم در کشور داریم

  • کد خبر : 64034
  • 12 سنبله 1403 - 0:37
اداره امور زندان‌ها: در حال حاضر یازده هزار زندانی محکوم در کشور داریم

محمد یوسف مستری سرپرست این اداره، در برنامه تشریح دستاوردهای یک‌ساله اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که از میان زندانیان، هزار نفر آنان بانوان و یک‌صد و پنجاه نفر دیگر اتباع خارجی از کشورهای گوناگون هستند. او در این باره گفت: در محبس‌های مرکز و سی‌وسه ولایت کشور، حدود یازده هزار محکوم و زندانی داریم […]

محمد یوسف مستری سرپرست این اداره، در برنامه تشریح دستاوردهای یک‌ساله اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که از میان زندانیان، هزار نفر آنان بانوان و یک‌صد و پنجاه نفر دیگر اتباع خارجی از کشورهای گوناگون هستند.

او در این باره گفت: در محبس‌های مرکز و سی‌وسه ولایت کشور، حدود یازده هزار محکوم و زندانی داریم که محکوم شده‌اند و بالای آن‌ها حکم قید صادر شده است.

سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌افزاید که تلاش‌ها برای فعال‌سازی مجدد زندان بگرام نیز جریان دارد و تأکید می‌ورزد که در حال حاضر نزدیک به نه هزار افغان در دوازده کشور زندانی هستند که تلاش‌ها برای رهایی آنان نیز جریان دارد.

محمد یوسف مستری افزود: در دوازده کشور، به‌شمول کشورهای همسایه، نزدیک به نه هزار شهروند افغانستان زندانی داریم.

مسئولان این اداره همچنین از ایجاد سهولت‌های آموزشی و حرفه‌ای برای زندانیان در سطح کشور خبر می‌دهند و می‌گویند پرونده‌های بیش از یک‌هزار و پنج‌صد زندانی برای تحقیق به دادگاه عالی فرستاده شده تا سرنوشت آنان روشن شود.

به گفته آنان، در برخی از ولایت‌ها به چالش‌های گوناگون زندان‌ها رسیدگی کرده‌اند و در چندین ولایت کشور زندان‌های تازه ساخته‌اند و در برخی ولایت‌های دیگر نیز زندان‌ها را بازسازی کرده‌اند.

عبدالهادی مالی آخندزاده رییس عمومی مالی و اداری زندان‌ها گفت: در ولایت کندز، بلاک اول برای محاکم و زندانی‌ها، و در زندان ننگرهار برای بخش زنان از سر ساخته شده‌اند.

هم‌زمان با این، حبیب‌الله بدر معاون امور نظامی اداره تنظیم امور زندان‌ها، تأکید می‌ورزد که در هیچ زندان کشور شکنجه و بدرفتاری با زندانیان وجود ندارد و این مورد را هم کسی به اثبات رسانده نمی‌تواند.

آقای بدر در این باره گفت: در تمام افغانستان، کسی ثابت کرده نمی‌تواند که در زندان‌های افغانستان، زندانیان از سوی پولیس امارت اسلامی شکنجه، بدرفتاری و مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند.

سرپرست این اداره همچنین آمار می‌دهد که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، نزدیک به هفده هزار زندانی از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.