• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

0

امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد

  • کد خبر : 65222
  • 08 میزان 1403 - 0:12
امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد

امارت اسلامی، اظهارات نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرده و بار دیگر اطمینان داده است که از افغانستان برای هیچ کشوری تهدید ایجاد نخواهد شد. حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی‌  گفت حکومت سرپرست از سیاست‌های مثبت منطقه حمایت می‌کند و به […]

امارت اسلامی، اظهارات نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرده و بار دیگر اطمینان داده است که از افغانستان برای هیچ کشوری تهدید ایجاد نخواهد شد.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی‌  گفت حکومت سرپرست از سیاست‌های مثبت منطقه حمایت می‌کند و به هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت در افغانستان را نمی‌دهد.

معاون سخنگوی امارت اسلامی افزود: افغانستان در برابر هیچ کشوری خطر و تهدید نیست. ما اجازه فعالیت به گروه‌های خارجی را در افغانستان به کسی نمی‌دهیم و نه به کسی اجازه می‌دهیم که از خاک افغانستان برای دیگران تهدید ایجاد کند.

پیش از این شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرده بود که گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان حضور دارند و امارت اسلامی باید در برابر این گروه‌ها اقدام کند. آقای شریف در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر تشکیل حکومت همه‌شمول و احترام به حقوق زنان در افغانستان نیز تاکید کرده است.

شهباز شریف در این نشست افزود: ما انتظارات بین‌المللی مبنی بر این‌که دولت موقت افغانستان به حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران احترام بگذارد و شمولیت سیاسی را ترویج کند، تایید می‌کنیم. حکومت سرپرست باید برای خنثی کردن همه گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان اقدام موثری انجام دهد به‌ویژه کسانی که مسوول هراس‌افگنی فرامرزی علیه کشورهای همسایه هستند.

وزیر خارجه استرالیا نیز در این نشست بار دیگر از محدودیت‌های وضع شده در برابر زنان در افغانستان انتقاد کرد و افزوده است که این محدودیت‌ها مانع پیشرفت افغانستان می‌شود.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا گفته است: «استرالیا اوایل این هفته با آلمان، کانادا و هالند مسئولیت افغانستان در مورد نقض حقوق زنان و دختران را تحت قوانین بین‌المللی فراخواندند، طالبان زنان را از تصویر افغانستان محو کرده‌اند. هر کشوری که می‌خواهد به‌طور کامل توسعه یابد، باید همه مردم خود را به مشارکت کامل تشویق کند. طالبان زنان را از سلف پرتره افغانستان محو کرده اند

رشید مرادوف وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این نشست، پشتیبانی از مردم افغانستان را مهم‌ترین موضوع برای تامین امنیت منطقه خوانده است.

وزیر خارجه ترکمنستان گفته است: مهم‌ترین جنبه تامین امنیت، همکاری با افغانستان و حمایت از مردم افغانستان برای آغاز کار سازنده صلح‌آمیز، بازسازی اقتصاد، حوزه اجتماعی و حل مشکلات بشردوستانه است.

در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وزیر خارجه ازبیکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیرامون وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.