• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

0

انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل

  • کد خبر : 64928
  • 01 میزان 1403 - 0:15
انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرده و آن را بی انصافی در حق حکومت سرپرست خوانده است. قرار است نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنند. وضعیت افغانستان و چند […]

رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرده و آن را بی انصافی در حق حکومت سرپرست خوانده است.

قرار است نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنند.

وضعیت افغانستان و چند کشور دیگر به‌شمول فلسطین محور بحث این نشست خواهد بود.

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است: در سه سال گذشته هم چوکی افغانستان به امارت اسلامی سپرده نشده است. این یک بی انصافی بزرگ و جفا در حق مردم افغانستان است که دیگر نباید دوام یابد.

هم‌زمان دیدبان حقوق بشر از رهبران جهان خواسته تا وضعیت افغانستان را در دستور کار اصلی خود قرار دهند. این نهاد حقوق بشری تاکید کرده است که سازمان ملل متحد و رهبران جهان باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند.

در اعلامیه دیدبان حقوق بشر آمده است: رهبران باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند؛ جایی که طالبان سه سال پس از به دست آوردن مجدد قدرت، زنان و دختران را تقریباً از تمام حقوق خود محروم کرده‌اند.

پیش از این انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا گفته بود که به علت عدم به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی از سوی کشورهای عضو سازمان ملل، نماینده حکومت سرپرست افغانستان در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نخواهد داشت.

سیداکبر سیال وردک آگاه مسایل سیاسی گفت: این سبب می‌شود که فاصله میان افغانستان و جامعه جهانی زیاد شود. به‌خاطر اینکه در آن‌جا مخالفان منطقه‌ای افغانستان از این سود می‌برند و می‌خواهند این فاصله را دیگر هم بیشتر سازند.

ادریس محمدی زازی یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: این یک امر ضروری‌ست که به امارت اسلامی به میز ملل متحد اجازه داده شود تا میان امارت اسلامی و جامعه جهانی هماهنگی صورت بگیرد.

این در حالی‌ست که امارت اسلامی در هفتادوهشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که انتظار دارد تحریم‌های وضع‌شده بر افغانستان، از میان برداشته شوند.

 

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.