• امروز : یکشنبه, ۸ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

0

بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم

  • کد خبر : 65275
  • 09 میزان 1403 - 0:33
بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم

بانک جهانی می‌گوید که این بانک از آگست سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای حمایت از مردم افغانستان کمک کرده است. این بانک در گزارش جدید خود گفته که تمام این مقدار پول، خارج از کنترل طالبان و با تمرکز بر ارائه خدمات برای زنان و دختران افغانستان به مصرف رسیده […]

بانک جهانی می‌گوید که این بانک از آگست سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای حمایت از مردم افغانستان کمک کرده است.

این بانک در گزارش جدید خود گفته که تمام این مقدار پول، خارج از کنترل طالبان و با تمرکز بر ارائه خدمات برای زنان و دختران افغانستان به مصرف رسیده است.

بر بنیاد این گزارش، از جمله از دسمبر سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۸۰ میلیون دالر را از صندوق وجهی ثبات افغانستان (‌ای‌آرتی‌اف)، به یونیسف و برنامه جهانی غذا انتقال داده است.

این بانک افزوده که این مقدار پول برای تمویل مالی خلاهای کمک‌های بشردوستانه جهت رفع نیازهای اضطراری صحی و غذایی در ماه‌های سخت و بحرانی زمستان، مورد استفاده قرار گرفته است. در گزارش آمده، بانک جهانی و تمویل‌کنندگان صندوق وجهی ثبات افغانستان، از اوایل سال ۲۰۲۲ تا اکنون، مردم افغانستان را با ارائه‌ی خدمات حیاتی صحی، آموزش، امنیت غذایی و آب در سراسر کشور حمایت کرده‌اند.

گزارش تصریح کرده که هیأت‌مدیره بانک جهانی در ماه فبروری سال ۲۰۲۴ ارائه‌ی کمک‌های مالی انجمن بین‌المللی توسعه را جهت تکمیل کمک‌های مالی صندوق وجهی ثبات افغانستان و تدوام حمایت از مردم افغانستان از طریق ارائه‌ی خدمات سراسری تأیید کرد.

بانک جهانی گفته است که کمک‌های انجمن بین‌المللی توسعه نیز به‌صورت مستقیم به دسترس نهادهای سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی قرار خواهند گرفت و دور از دسترس و کنترل طالبان خواهد بود. در گزارش همچنین آمده که بانک جهانی ازسرگیری پروژه‌ی “کاسا-۱۰۰۰” را در خاک افغانستان تصویب کرده و سازوکارهای پرداخت هزینه‌ی آن نیز خارج از کنترل طالبان خواهد بود.

در گزارش آمده که از پروژه‌های ثبات و معیشت جامعه‌ی افغانستان، پاسخ‌گویی اضطراری صحی افغانستان، امنیت غذایی اضطراری، حمایت ظرفیتی انجوها/سازمان‌های مدنی، واکنش اضطراری معارف برای افغانستان، کمک اضطراری آب برای افغانستان و پروژه‌ی توانمندسازی قرضه‌های کوچک و تشبثات به‌منظور رشد و ثبات حمایت مالی می‌کند‌.

بانک جهانی در گزارش خود افزوده که مؤسسه‌ مالی بین‌المللی (آی‌اف‌سی) که از زیرشاخه‌‌های این بانک است، از سکتور خصوصی افغانستان از طریق سرمایه‌گذاری و ارائه‌ی خدمات مشورتی حمایت می‌کند. براساس گزارش این بانک، این مؤسسه از جمله در سهام بهادار بانک بین‌المللی افغانستان و سهام بهادار بانک قرضه‌های کوچک افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و از بخش بازار زنان در غضنفر بانک و از تقویت سیستم مالی شرکت “انار سرخ افغانستان” حمایت مشوره‌ای کرده است.

بانک جهانی همچنین گفته است که از “برنامه انکشاف سکتور خصوصی افغانستان” جهت حمایت از تشبثات کوچک و متوسط و انکشاف آن، حمایت از تجارت‌‌های تحت مدیریت زنان، گفت‌وگوی سکتور عامه و سکتور خصوصی و انکشاف سکتور مالی، حمایت می‌کند.

این در حالی است که طالبان در سه سال گذشته بارها به دخالت در امور کمک‌رسانی موسسات، تقرری افراد دلخواه و سهم‌گیری از برنامه‌های توزیع کمک‌ها، متهم شده‌اند. در پیوند به همین مساله چندین موسسه امدادی در بخش‌های مختلف کشور فعالیت‌های خود را موقتاً و یا به صورت دایمی متوقف کرده‌اند.

 

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.