• امروز : یکشنبه, ۸ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

0

برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی

  • کد خبر : 65288
  • 09 میزان 1403 - 1:02
برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی

شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی می‌گوید در روز دوم نشستی که از سوی آنان برگزار شده بود، درباره اقتصاد و چگونگی ایجاد فرصت‌های کاری برای شهروندان کشور گفت‌وگو شده است. حاجی عبیدالله صدرخیل رییس شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی، برگزاری این نشست را برای حل چالش‌های اقتصادی کشور مهم عنوان می‌کند. […]

شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی می‌گوید در روز دوم نشستی که از سوی آنان برگزار شده بود، درباره اقتصاد و چگونگی ایجاد فرصت‌های کاری برای شهروندان کشور گفت‌وگو شده است.

حاجی عبیدالله صدرخیل رییس شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی، برگزاری این نشست را برای حل چالش‌های اقتصادی کشور مهم عنوان می‌کند.

حاجی عبیدالله صدرخیل در این باره گفت: در حال حاضر در این کنفرانس تاکید شده که برای مردم افغانستان چگونه زمینه کار ایجاد شود، در این مورد همه موافقت کرد که باید برای مردم بجای کمک، پروژه‌های ایجاد شود که برای مردم کار فراهم شود.

بحث درباره سکتور بانکداری و مالی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های معادن، تولید و صنعت، چگونگی رسیدگی جامعه جهانی به چالش‌های کنونی افغانستان، دارایی‌های کشور و چگونگی استفاده از مفاد آن از موضوعاتی بوده که در نشست دو روزه شورای بازرگانان افغانستان مطرح شده است.

سیر قریشی آگاه مسایل اقتصادی در این باره  گفت: در این کنفرانس بحث سکتور بانکی و مالی افغانستان صورت گرفت و هم‌چنان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های معادن، تولید و صنعت و چالش‌های اقتصادی که وجود دارد و چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند به چالش‌های کنونی افغانستان رسیدگی کند.

از سوی دیگر، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در این‌گونه نشست‌ها باید نهادهای جهانی متقاعد شوند تا فعالیت‌هایشان را در افغانستان از سر بگیرند.

خانجان الکوزی عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: نهادهای بین‌المللی و حتا بانک‌ها، بانک جهانی است بانک آسیایی است دها پروژه شان در افغانستان نیمه‌کاره مانده حتا یک تعداد شان به نود فیصد رسیده و باید به بهره برداری سپرده شود؛ اما روز به روز خراب می‌شوند پول شان تمویل نمی‌شود این یک ضرورت جدی هستند که همین نهادها پس بیایند همین پروژه‌های خیریه را و پروژه‌های ساختمانی و پروژه‌های انکشافی را شروع کنند.

پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، منجمد شدن دارایی‌های افغانستان، محدودیت‌های اقتصادی و بانکی و قطع کمک‌های توسعه‌ای، سبب افزایش فقر در کشور شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.